Dodaj ogłoszenie o pracy


Renault Trucks dąży do jeszcze większej oszczędności zużycia paliwa w swoich pojazdach

W ramach kampanii “All for fuel Eco”, Renault Trucks prowadzi liczne badania z zakresu nowych technologii, które pozwoliłyby na osiągnięcie jeszcze większych oszczędności paliwa. Projekt  nad którym obecnie pracuje francuski producent skupia się na odzyskiwaniu energii z gazów spalinowych w oparciu o cykl Rankine’a i dostosowywaniu jej do pojazdów długodystansowych, co w rezultacie mogłoby zredukować zużycie paliwa o kilka procent.
Renault Trucks od lat poświęca wiele uwagi tematyce konsumpcji paliwa. Autorski projekt producenta, pakiet rozwiązań Optifuel, pozwala na zredukowanie poziomu zużycia paliwa nawet o 15 proc. Mimo tak dobrych wyników, firma nie ustaje w poszukiwaniu jeszcze skuteczniejszych technologii. Obecnie, prowadzone są badania nad zastosowaniem systemu polegającego na odzyskiwaniu energii z gazów spalinowych, procesu znanego pod nazwą cyklu Rankine’a. Energia ta miałaby zasilać komponenty elektryczne i osprzęt dodatkowy w ciężarówkach dalekobieżnych, co w praktyce oznacza zmniejszenie obciążenia alternatora, a zatem redukcję poziomu zużycia paliwa.
System oparty na cyklu Renkine’a umożliwia zamianę energii cieplnej w energię elektryczną. Odzyskana entalpia spalin jest następnie zamieniana na energię elektryczną przy użyciu sprzężonego z turbiną generatora. - Prawie 30 proc. zbiornika paliwa jest bezpowrotnie tracone w formie ciepła”  mówi Dimitri Lortet, Manager Rozwoju Silników. „Dzięki systemowi Rankine’a możemy odzyskać część energii zawartej w gazach spalinowych i zamienić ją na energię elektryczną. W praktyce, system Rankine’a oznacza redukcję poziomu zużycia paliwa rzędu 5 proc. - 10 proc.
(źr. Renault Trucks)
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.