Dodaj ogłoszenie o pracy


Renault Trucks dąży do jeszcze większej oszczędności zużycia paliwa w swoich pojazdach

W ramach kampanii “All for fuel Eco”, Renault Trucks prowadzi liczne badania z zakresu nowych technologii, które pozwoliłyby na osiągnięcie jeszcze większych oszczędności paliwa. Projekt  nad którym obecnie pracuje francuski producent skupia się na odzyskiwaniu energii z gazów spalinowych w oparciu o cykl Rankine’a i dostosowywaniu jej do pojazdów długodystansowych, co w rezultacie mogłoby zredukować zużycie paliwa o kilka procent.
Renault Trucks od lat poświęca wiele uwagi tematyce konsumpcji paliwa. Autorski projekt producenta, pakiet rozwiązań Optifuel, pozwala na zredukowanie poziomu zużycia paliwa nawet o 15 proc. Mimo tak dobrych wyników, firma nie ustaje w poszukiwaniu jeszcze skuteczniejszych technologii. Obecnie, prowadzone są badania nad zastosowaniem systemu polegającego na odzyskiwaniu energii z gazów spalinowych, procesu znanego pod nazwą cyklu Rankine’a. Energia ta miałaby zasilać komponenty elektryczne i osprzęt dodatkowy w ciężarówkach dalekobieżnych, co w praktyce oznacza zmniejszenie obciążenia alternatora, a zatem redukcję poziomu zużycia paliwa.
System oparty na cyklu Renkine’a umożliwia zamianę energii cieplnej w energię elektryczną. Odzyskana entalpia spalin jest następnie zamieniana na energię elektryczną przy użyciu sprzężonego z turbiną generatora. - Prawie 30 proc. zbiornika paliwa jest bezpowrotnie tracone w formie ciepła”  mówi Dimitri Lortet, Manager Rozwoju Silników. „Dzięki systemowi Rankine’a możemy odzyskać część energii zawartej w gazach spalinowych i zamienić ją na energię elektryczną. W praktyce, system Rankine’a oznacza redukcję poziomu zużycia paliwa rzędu 5 proc. - 10 proc.
(źr. Renault Trucks)
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.