Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker Rail Polska zmienia skład zarządu

Jak poinformowała dzisiaj spółka DB Schenker Rail Polska, z dniem 1 lipca 2012 roku nastąpią zmiany w składzie osobowym zarządu firmy. Funkcję prezesa zarządu DB Schenker Rail Polska S.A. obejmie Christian Schreyer, dotychczasowy członek zarządu odpowiedzialny za produkcję i sprawy personalne. Zastąpi on tym samym Hansa-Georga Wernera, który obejmie stanowisko Przewodniczącego Rady Nadzorczej DB Schenker Rail Polska S.A. i nadal będzie pełnił obowiązki szefa Regionu Wschód w DB Schenker Rail GmbH.


Jak podkreślono w komunikacie prasowym, od samego początku było wiadomo, iż pan Hans-Georg Werner będzie bezpośrednio zarządzał spółką DB Schenker Rail Polska S.A. jedynie do chwili ostatecznego ukształtowania się struktury spółki.
Z dniem 1 lipca 2012 roku nowy zarząd będzie obejmował następujących członków:
- pan Christian Schreyer – prezes zarządu
- pani Tamara Staniowska – członek zarządu ds. personalnych
- pan Michael Hetzer - członek zarządu ds. produkcji
- pan Zbigniew Pucek – członek zarządu ds. sprzedaży
- pan Marek Staszek - członek zarządu ds. finansowych.
- Przed nieco ponad dwoma laty objąłem stanowisko prezesa zarządu DB Schenker Rail Polska S.A., łącząc je z funkcją członka zarządu DB Schenker Rail odpowiedzialnego za region Wschód. Od tamtego momentu stale rozwijaliśmy Grupę w Polsce. Udało nam się poprawić sytuację ekonomiczną DB Schenker Rail Polska S.A. i co ważniejsze, zakończyć proces połączenia spółek. W opinii władz jednostki biznesowej DB Schenker Rail nadszedł teraz właściwy moment na zmiany w kierownictwie naszej firmy. Wybór pana Christiana Schreyera na mojego następcę zapewni płynne przejście i kontynuację zarządzania przedsiębiorstwem. Życzę mu wielu sukcesów w realizacji stojących przed nim nowych zadań - powiedział Hans-Georg Werner, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska S.A.

- Reorganizacja nie oznacza zmiany obranego kierunku rozwoju oraz postawionych już celów. Niezmiennie dążymy do osiągnięcia pozycji spółki Premium świadczącej swoim klientom najwyższej jakości usługi transportowo-logistyczne w ramach europejskiej sieci DB Schenker Rail. Chciałbym podziękować za zaufanie, jakim mnie obdarzono i liczę na owocną współpracę ze wszystkimi współpracownikami, a także klientami i partnerami biznesowymi”, powiedział Christian Schreyer, członek zarządu ds. produkcji i HR w DB Schenker Rail Polska S.A.

 

Christian Schreyer po ukończeniu prawa pracował kilka lat jako prawnik, zanim rozpoczął pracę w strukturach DB w 1999 roku. W 2002 roku objął kierownictwo działu prawnego w firmie DB Services. W roku 2004 objął pozycję dyrektora ds. rozwoju i zarządzania Przedsiębiorstwem w DB Services. W roku 2006 objął kierownictwo działu strategicznego w strukturach Deutsche Bahn AG. W roku 2009 był szefem projektu PMI, gdzie aktywnie uczestniczył w procesie integracji i kształtowania DB Schenker Rail Polska S.A. Następnie objął stanowisko członka zarządu ds. personalnych i logistyki w nowych strukturach polskiej spółki. Ponadto w roku 2009 objął stanowisko członka zarządu ds. produkcji.

(źr. DB Schenker Rail Polska SA)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.