Dodaj ogłoszenie o pracy


Maersk inwestuje w połączenia kolejowe z polskich portów

3 marca wyruszy pierwszy pociąg firmy Maersk Polska na trasie pomiędzy portem gdańskim a terminalem intermodalnym w Sławkowie. To drugi serwis kolejowy tego armatora w Polsce. Nowy serwis kolejowy nazwano Maersk Baltic Express.

 

Maersk Baltic Express, będzie kursował z Gdańska 2 dni w tygodniu, w piątki i wtorki. Pierwszy pociąg na nowej trasie wyruszy 3 marca 2012 roku. Szlak połączy Gdańsk DCT ze Sławkowem w województwie śląskim. W poniedziałki i czwartki natomiast wyjeżdża ze Sławkowa. Pociąg kursujący na tej trasie obsługuje wyłącznie kontenery transportowane przez Maerska – rozładowywane z statków z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu, oraz z połączeń feederowych. Rozkład pociągu zsynchronizowany został z terminami, w których statki należące do koncernu przebywają w gdańskim porcie. Podobnie jak w przypadku pierwszego serwisu kolejowego, połączenie gwarantuje klientom możliwość wysyłki i odbioru towarów bez konieczności organizowania transportu lądowego na własną rękę.

 

- Wprowadzenie kolejnego połączenia kolejowego to krok w stronę tworzenia kompleksowej oferty transportu intermodalnego. Warto dodać, że w przeciągu kilku tygodni uruchomiliśmy już dwie linie, łączące Polskę północną i południową. Tak jak w przypadku Maersk Amber Express, także nowe połączenie – Maersk Baltic Express ma na celu usprawnić transport kontenerów, szczególnie naszym klientom z południowej Polski – mówi Thomas Bagge, prezes zarządu Maersk Polska. - Włączenie transportu kolejowego w zakres naszych usług zwiększa ich dostępność. Jednocześnie rośnie jakość serwisu: dostawy są bardziej terminowe, maleje ryzyko uszkodzenia towaru. Nie bez znaczenia jest również fakt, że transport intermodalny cechuje aspekt ekologiczny, integralnie wpisany w politykę naszej firmy - dodaje.

 

Partnerem Maerska w projekcie jest CTL Logistics oraz "Euroterminal Sławków" Sp. z o.o. Maersk Polska ma w planach sukcesywny rozwój połączeń kolejowych z innymi regionami Polski uzupełniających serwis AE10.
(źr. Maersk Polska)

 

Więcej na temat: Daily Maersk czyli codzienne rejsy z czterech portów w Azji ; Maersk zamierza wprowadzać coraz większe statki do Portu Gdańsk; Rejsy oceaniczne Maerska w zasięgu GSM Ericsson; Thomas Bagge nowym prezesem Maersk Polska

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.