Dodaj ogłoszenie o pracy


Maersk zamierza wprowadzać coraz większe statki do Portu Gdańsk

Maersk zamierza powiększyć udziały swojej floty kontenerowej w obsłudze azjatycko-europejskiej wymiany towarowej. Ocena tempa wzrostu wymiany towarowej między Azją i Europą zarysowuje dobre perspektywy dla bałtyckiego hubu kontenerowego w Gdańsku. Po nieco powyżej roku funkcjonowania serwisu AE10 Maersk Line podjęła decyzję o zwiększeniu ładowności obsługujących go kontenerowców z 8 do 15,5 tysiąca TEU.

 

4 stycznia 2010 roku "Maersk Taikung", cumując w Deepwater Container Terminal gdańskiego portu, zainaugurował bezpośredni serwis kontenerowy z Dalekiego Wschodu do Gdańska. Odtąd, w ramach planu AE10, co tydzień zawijały do Gdańska statki mogące jednorazowo zabrać na pokład do 8 tys. TEU. W ciągu kolejnych miesięcy rachunek ekonomiczny A.P. Moller-Maersk potwierdzał słuszność decyzji o włączeniu Gdańska do sieci podstawowych portów kontenerowych w Europie. Ocena tempa wzrostu wymiany towarowej między Azją i Europą zarysowała także dobre perspektywy dla funkcjonowania w Gdańsku bałtyckiego hubu kontenerowego. Po nieco powyżej roku funkcjonowania serwisu AE10 Maersk Line podjęła decyzję o zwiększeniu ładowności obsługujących go kontenerowców z 8 do 15,5 tysiąca TEU. 11 maja 2011 wpłynął do Gdańska pierwszy z serii statków E-klasy - "Maersk Elba", o pojemności 13 092 TEU. Tydzień później pojawiła się "Eleonora Maersk" (15 500 TEU), a 29 czerwca po raz pierwszy zawitała sama "Emma Maersk" - flagowa jednostka całej klasy.

 

Dynamika obrotów azjatycko-europejskiego serwisu kontenerowego, przy jednoczesnym rozwoju potencjału przeładunkowo-składowego gdańskiego DCT - po blisko 2 latach analiz dobrze rokuje dla Maersk Line. Armator - jak zapowiedział prezes Eivind Kolding - spodziewa się 5-8% rocznego wzrostu popytu na pojemność statków obsługujących wymianę towarową Azji i Europy. Dlatego też już ulokował w koreańskiej Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. dwutranszowe zamówienie na budowę 20 kontenerowców klasu Triple-E, z których każdy będzie mógł załadować jednorazowo 18 000 TEU.

Nowy Szef Regionu Europy Środkowo-Wschodniej Maersk Polska Sp. z o.o. Thomas Bagge potwierdził zamysł powiększenia udziału swojej floty kontenerowej w obsłudze azjatycko-europejskiej wymiany towarowej. Cztery porty Azji: Szanghaj, Ningbo, Yantian i Tanjung Pelepas oraz trzy porty europejskie: Felixstowe, Rotterdam i Bremerhaven objęte zostały nową usługą, gwarantującą codzienne zawijanie statków uczestniczących w serwisie AE10.
(źr. ZMPG Gdańsk)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.