Za wyjątkowe zaangażowanie w działalność CSR nagrodzono PKP Cargo S.A za oryginalne i innowacyjne działania z zakresu polityki pracowniczej z okazji 10-lecia. Tygodnik Gazeta Finansowa przyznał już po raz jedenasty wyróżnienia „Raportu CSR”. Kolegium redakcyjne wybierało inicjatywy spośród ponad 40 różnych projektów społecznych.
PKP Cargo zostało wyróżnione za oryginalne i innowacyjne działania z zakresu polityki pracowniczej z okazji 10-lecia, w tym min. Ekspedycję na Mont Blanc, Konkurs „Niezwykli ludzie PKP CARGO” oraz promocję tych działań na Facebooku. Firma nie skoncentrowała się, jak to zwykle bywa, tylko na działaniach ukierunkowanych na klientów oraz organizacji wielkiej gali, ale przede wszystkim wyszła naprzeciw swoim pracownikom. Najciekawszym ze wszystkich projektów jest zdaniem redakcji wyprawa na Mont Blanc! Spółka przygotowała wyprawę trekkingową dla swoich pracowników (doświadczonych we wspinaczce) na najwyższy szczyt Europy - alpejski Mont Blanc. Firma postanowiła także znaleźć wśród pracowników osoby o nietuzinkowych pasjach i zainteresowaniach, stąd pomysł na konkurs „Niezwykli ludzie PKP Cargo”. Warto dodać, że w tym roku przewoźnik został wyróżniony też nagrodą specjalną w III edycji konkursu „Pracodawca Godny Zaufania” (a dokładniej wyróżniono członka zarządu ds. pracowniczych – Ireneusza Wasilewskiego). O wyprawie na Mont Blanc pisaliśmy w: Na Mont Blanc z okazji 10-lecia PKP Cargo, Mont Blanc zdobyty przez PKP Cargo
Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu tygodnika Gazeta Finansowa publikowany jest co kwartał i w całości poświęcony jest obszarowi CSR. To już dziesiąta, jubileuszowa edycja Raportu. W każdym numerze wyróżniane są firmy i instytucje, które konsekwentnie realizują interesujące programy wsparcia ważnych społecznie obszarów. W publikacji zamieszczane są również artykuły ekspertów i liderów opinii publicznej, którzy radzą, jak poruszać się w obszarze działań CSR – bowiem warunkiem sukcesu jest nie tylko wkładanie serca w prowadzony biznes, ale też okazywanie tego serca potrzebującym.
Wśród Laureatów „Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” XI Edycja Raportu znalazła się także TVP 2 i redakcja programu „Pytanie na śniadanie” otrzymali wyróżnienie w XI edycji Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu za poruszanie na antenie telewizji publicznej ważnych społecznie problemów oraz zaangażowanie w projekty CSRowe.
(źr. Gazeta Finansowa)