Dodaj ogłoszenie o pracy


Logistyka sieci DIY - świetny wynik w eksporcie

Polska komórka DIY Logistics firmy DACHSER osiągnęła w 2012 roku 200 proc. wzrost drobnicowych przesyłek eksportowych, zajmując 3 pozycję w zestawieniu kilkunastu europejskich krajów, w których Dachser świadczy usługi. Tak duże zainteresowanie usługą DIY Logistics, kierowaną do dostawców marketów budowlanych oraz typu dom i ogród, związane jest z ekspansją polskich eksporterów.

Mimo stagnacji gospodarczej w Europie, polski eksport cały czas jest w dobrej formie. Dzieje się tak dzięki dobrej kondycji gospodarki niemieckiej, gdzie polscy przedsiębiorcy wysyłają ¼ całego eksportu, oraz rosnącej popularności handlu z krajami WNP, które również coraz chętniej kupują polskie produkty. Dobre wyniki odnotowuje tutaj sektor DIY, czyli artykuły sprzedawane w marketach budowlanych i sklepach dla majsterkowiczów.

- Polscy dostawcy szukają nowych rynków zbytu. Jest to niezbędny element dalszego ich rozwoju – mówi Juliusz Pakuński, project manager usługi Dachser DIY Logistics w Polsce. Ekspansja nie dotyczy tylko krajów, gdzie branża DIY jest najbardziej rozwinięta takich jak Niemcy i Francja, ale praktycznie całej Europy. - Klienci zwracają się do nas coraz częściej z zapytaniami dotyczącymi obsługi takich rynków jak Węgry, Bułgaria, Rumunia czy kraje byłej Jugosławii – wyjaśnia Juliusz Pakuński.  - Szukają partnera logistycznego, który będzie w stanie obsłużyć ich kompleksowo w dostawach do sieci DIY w całej Europie. Dzięki naszej wiedzy o lokalnych rynkach i ich wymaganiach, współpraca z nami jest dla nich optymalnym rozwiązaniem – przekonuje.

W wewnętrznym rankingu Dachser, dotyczącym wyników przewozów eksportowych w ramach usługi DIY Logistics, Polska jednostka zajęła wysokie 3 miejsce, za Danią i Szwecją (liczonymi łącznie) oraz Austrią. Roczny wzrost liczby przesyłek obsługiwanych w ramach usługi DIY Logistics w Polsce wyniósł aż 200 proc. - Tak świetne wyniki w przewozach eksportowych od 1 do 5 palet osiągnęliśmy dzięki zaufaniu naszych klientów” – podkreśla Juliusz Pakuński. - Globalna sieć połączeń oraz wykorzystanie rozwiązań w zakresie logistyki DIY przekonało naszych klientów, że warto współpracować właśnie z nami – wyjaśnia. Firma Dachser, realizując obsługę branży DIY od lat, świetnie zna lokalne rynki oraz wymagania sieci marketów. - Bardzo dbamy o to, by na bieżąco śledzić branżę, dlatego jesteśmy obecni na największych konferencjach i targach branżowych w Europie. Co ważne, spotykamy na nich coraz więcej przedstawicieli polskich firm – dodaje Juliusz Pakuński.

Usługa Dachser DIY Logistics polega na dostarczaniu przesyłek do sieci marketów typu dom i ogród oraz świadczeniu szeregu usług dodatkowych, w tym merchandisingu na terenie sklepu, co znaczy że operator dostarcza produkty bezpośrednio na półki, a nie ma rampę sklepu. W ramach Dachser DIY Logistics firma dostarcza codziennie do 18 tys. marketów w całej Europie, ponad 2 mln przesyłek rocznie.

Obecnie firma oferuje pełny serwis logistyki DIY (transport do marketów w ramach sieci Dachser oraz merchandising) w następujących krajach: Polska, Czechy, Słowacja, Niemcy, Francja, Hiszpania, Portugalia, Włochy, Szwajcaria, Szwecja, Dania, Norwegia, Holandia, Belgia, Węgry, Austria, Bułgaria, Rumunia, Serbia, Chorwacja, Słowenia, Bośnia i Hercegowina.

(opr. BT)
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.