
Mimo stagnacji gospodarczej w Europie, polski eksport cały czas jest w dobrej formie. Dzieje się tak dzięki dobrej kondycji gospodarki niemieckiej, gdzie polscy przedsiębiorcy wysyłają ¼ całego eksportu, oraz rosnącej popularności handlu z krajami WNP, które również coraz chętniej kupują polskie produkty. Dobre wyniki odnotowuje tutaj sektor DIY, czyli artykuły sprzedawane w marketach budowlanych i sklepach dla majsterkowiczów.
- Polscy dostawcy szukają nowych rynków zbytu. Jest to niezbędny element dalszego ich rozwoju – mówi Juliusz Pakuński, project manager usługi Dachser DIY Logistics w Polsce. Ekspansja nie dotyczy tylko krajów, gdzie branża DIY jest najbardziej rozwinięta takich jak Niemcy i Francja, ale praktycznie całej Europy. - Klienci zwracają się do nas coraz częściej z zapytaniami dotyczącymi obsługi takich rynków jak Węgry, Bułgaria, Rumunia czy kraje byłej Jugosławii – wyjaśnia Juliusz Pakuński. - Szukają partnera logistycznego, który będzie w stanie obsłużyć ich kompleksowo w dostawach do sieci DIY w całej Europie. Dzięki naszej wiedzy o lokalnych rynkach i ich wymaganiach, współpraca z nami jest dla nich optymalnym rozwiązaniem – przekonuje.
W wewnętrznym rankingu Dachser, dotyczącym wyników przewozów eksportowych w ramach usługi DIY Logistics, Polska jednostka zajęła wysokie 3 miejsce, za Danią i Szwecją (liczonymi łącznie) oraz Austrią. Roczny wzrost liczby przesyłek obsługiwanych w ramach usługi DIY Logistics w Polsce wyniósł aż 200 proc. - Tak świetne wyniki w przewozach eksportowych od 1 do 5 palet osiągnęliśmy dzięki zaufaniu naszych klientów” – podkreśla Juliusz Pakuński. - Globalna sieć połączeń oraz wykorzystanie rozwiązań w zakresie logistyki DIY przekonało naszych klientów, że warto współpracować właśnie z nami – wyjaśnia. Firma Dachser, realizując obsługę branży DIY od lat, świetnie zna lokalne rynki oraz wymagania sieci marketów. - Bardzo dbamy o to, by na bieżąco śledzić branżę, dlatego jesteśmy obecni na największych konferencjach i targach branżowych w Europie. Co ważne, spotykamy na nich coraz więcej przedstawicieli polskich firm – dodaje Juliusz Pakuński.
Usługa Dachser DIY Logistics polega na dostarczaniu przesyłek do sieci marketów typu dom i ogród oraz świadczeniu szeregu usług dodatkowych, w tym merchandisingu na terenie sklepu, co znaczy że operator dostarcza produkty bezpośrednio na półki, a nie ma rampę sklepu. W ramach Dachser DIY Logistics firma dostarcza codziennie do 18 tys. marketów w całej Europie, ponad 2 mln przesyłek rocznie.
Obecnie firma oferuje pełny serwis logistyki DIY (transport do marketów w ramach sieci Dachser oraz merchandising) w następujących krajach: Polska, Czechy, Słowacja, Niemcy, Francja, Hiszpania, Portugalia, Włochy, Szwajcaria, Szwecja, Dania, Norwegia, Holandia, Belgia, Węgry, Austria, Bułgaria, Rumunia, Serbia, Chorwacja, Słowenia, Bośnia i Hercegowina.
(opr. BT)