Dodaj ogłoszenie o pracy


ShipCup 3.0 | 3. Regaty Branży TSL o Puchar PISiL

W dniach 13‑16 czerwca 2013 roku odbyła się kolejna edycja Regat o Puchar Polskiej Izby Spedycji i Logistyki | ShipCup 3.0. Patronat Honorowy objęła Polska Izba Spedycji i Logistyki, a firma G.L.G. ufundowała trofea.

W czwartek 13 czerwca, po południu uczestnicy zaczęli zjeżdżać do bazy regat w Porcie PTTK Wilkasy k. Giżycka na Mazurach. Wspólna kolacja okraszona koncertem szantowym sprawiły, że u biznesowych konkurentów natychmiast zagościł dobry humor. P14 czerwca był pierwszym dniem regatowym. Do startu zgłosiło się 8 załóg. Organizatorzy zapewnili wszystkim jednakowe jachty kabinowe typu Maxus 24.

Do południa rozegrano 3 biegi regatowe. Pogoda była idealna do żeglowania: słoneczna i wietrzna. Po obiedzie aura zmieniła się i sędzia odwołał ten blok regatowy ze względu na niepewne warunki atmosferyczne. W zamian organizatorzy zaprosili uczestników na 2 godzinny rejs wokół Jeziora Niegocin repliką XIX-wiecznego statku Loewentin.

W sobotę odbyły się kolejne biegi. Do południa rozegrano 3 „śledzie” i jeden „trójkąt", przy czym jedną z „boi” stanowiła pobliska wyspa. Popołudniu wiatr był bardzo słaby przez co wyścigi regatowe wymagały od skipperów pokazania swojego kunsztu żeglarskiego. Czytanie najmniejszego powiewu i odpowiednie balastowanie jachtu decydowały o kolejności załóg na mecie.
Całość regat zabezpieczona była przez WOPR, a wieczorami przygrywały kapele szantowe.

Atmosfera panująca wśród uczestników na wodzie i po zmaganiach żeglarskich w tawernie DeZeTa była wyśmienita. Na pewno wielka w tym zasługa samych delegatów, którzy w większości znają się z poprzednich edycji ShipCup, a „nowi” natychmiast zintegrowali się z całą grupa. Organizatorzy jak co roku stanęli na wysokości zadania, aby nikomu nic nie zabrakło…

W niedzielę po śniadaniu odbyło się końcowe ogłoszenie wyników, połączone z rozdaniem unikatowych pucharów i medali przez Przewodniczącego Rady PISiL Pana Marka Tarczyńskiego. Poniżej końcowa klasyfikacja:
1. Sealand Logistics (biała bandera)
2. DB Schenker (niebieska bandera)
3. BCT Gdynia
4. Loconi Intermodal
5. Shipco Transport
6. TSLogistic
7. Sealand Logistics (ciemna bandera)
8. DB Schenker (biała bandera)

Gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom hartu ducha podczas zmagań regatowych i świetnej wspólnej zabawy.

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.