
Największa sieć obsługi w zakresie kompleksowej Logistyki Pojazdów Gotowych oraz dystrybucja na całym terytorium Rosji ALGAI powstało w 2007 r. i łączy specjalistyczny „know-how” z zasobami swoich założycieli, zapewniając pełen wachlarz usług w zakresie kompleksowej Logistyki Pojazdów Gotowych (Finished Vehicle Logistics, FVL) oraz dystrybucji, w tym przewozu międzynarodowego i krajowego, spersonalizowanych rozwiązań logistycznych oraz składowania. Centra składowania w Domodiedowie, Bykowie i Petersburgu spełniają międzynarodowe standardy, oferując jednocześnie pełen zakres usług przygotowania pojazdów przed dostawą (Pre-Delivery Inspection, PDI), ochronę 24 godziny na dobę, najnowocześniejsze systemy informatyczne oraz wykwalifikowany personel, spełniający wszystkie wymogi Klientów z sektora przemysłu motoryzacyjnego (Automotive). Dzięki swojej flocie 150 autotransporterów spółka dostarczyła w 2012 roku 328 000 pojazdów.
- Rosyjskie Ministerstwo Przemysłu i Handlu przewiduje, że do 2014 r. roczna sprzedaż nowych samochodów osiągnie poziom 3 milionów. Oznacza to, że Rosja jest na dobrej drodze do osiągnięcia statusu największego rynku nowych samochodów w Europie, co stanowi ogromny potencjał dla działalności w zakresie logistyki FVL - powiedział Emmanuel Arnaud, Dyrektor ds. Obsługi Klientów Globalnych Grupy GEFCO.
GEFCO jest światowym liderem w zakresie transportu multimodalnego dedykowanego sektorowi Automotive. Posiada ponad 60 lat doświadczenia w dziedzinie inżynierii zindywidualizowanych rozwiązań logistycznych dla wielu najważniejszych światowych producentów samochodów. Sieć 90 należących do grupy centrów Logistyki Pojazdów Gotowych (FLV) oferuje połączenia kolejowe, morskie i drogowe, optymalizując przepływy transportowe oraz znacząco ograniczając czas przewozu. Grupa transportuje rocznie 4 miliony pojazdów z fabryk lub portów do placówek dealerskich, a także oferuje usługi o wysokiej wartości dodanej, w tym składowanie, usługi PDI, PPO (operacje poprodukcyjne) oraz usługi kastomizacji pojazdów dla sieci dealerskich.
Aby zapewnić maksymalną efektywność operacyjną, GEFCO wykorzystuje także innowacyjne rozwiązanie informatyczne, połączone za pomocą interfejsu z systemami Klientów. Rozwiązania te pozwalają firmie GEFCO oraz jej Klientom na śledzenie obsługi i dystrybucji poszczególnych pojazdów w czasie rzeczywistym, w celu zapewnienia terminowej dostawy lub zastosowania, w razie potrzeby, środków naprawczych.
(źr. GEFCO)