Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker Rail Polska przewozi samochody Fiat-a

DB Schenker Rail Polska rozpoczął przewozy samochodów z fabryki Fiata w Tychach do Włoch. Umowa na transport samochodów marki Fiat została zawarta na okres 4 lat.
Umowa obejmuje regularne przewozy składów całopociągowych do różnych miejscowości we Włoszech, m.in. Werony, Bolonii czy Turynu. Pierwszy pociąg z Tychów do Bolonii wyruszył w styczniu, pokonując trasę ponad 1200 kilometrów, już po 30 godzinach dotarł do miejsca przeznaczenia. Skład o długości 550 metrów, złożony z 20 dwupoziomowych platform, zabrał 257 samochodów marki Fiat. Przewozy realizowane na rzecz tyskiej fabryki obejmują 11 par pociągów tygodniowo. Pociągi pokonują trasę z Polski, przez Czechy i Austrię do Włoch.
- Doskonała współpraca pomiędzy firmami pozwala na realizację wspólnych przedsięwzięć, tym samym oferując klientowi optymalne rozwiązania w obszarze transportu towarowego. Realizujemy usługi w oparciu o zindywidualizowane, niestandardowe potrzeby klientów, a rzetelność i doświadczenie naszych pracowników gwarantują wykonanie zadań na najwyższym poziomie. Jesteśmy dumni z faktu, że Trenitalia powierzyła nam tak odpowiedzialne zadanie – mówi Christian Schreyer, Prezes DB Schenker Rail Polska.

(źr. DB Schenker Rail)
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.