Dodaj ogłoszenie o pracy


Więcej pociągów DB Schenker Rail na trasie Londyn-Wrocław

DB Schenker Rail powiększy od października ofertę przewozów między Polską a Wlk. Brytanią. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem od 9 października ten korytarz handlowy będzie obsługiwać dodatkowy cotygodniowy skład towarowy. Jedna para pociągów DB Schenker Rail łączy Wrocław i Londyn już od listopada 2011 r.

 

- Podwojenie liczby pociągów pokazuje, że odnosimy sukces w tworzeniu nowych korytarzy w transporcie kolejowym w Europie – mówi Christian Schreyer, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska S.A. - Uruchomienie drugiego połączenia w tygodniu jest zgodne ze strategią naszej firmy, której celem jest dostarczanie kompleksowych usług transportowo-logistycznych z jednej ręki. Nasi klienci coraz częściej biorą pod uwagę rozwiązania przyjazne środowisku. A przewozy na trasie Wielka Brytania – Polska, jednej z najdłuższych linii kolejowych w Unii Europejskiej doskonale wpisują się w tę strategię – dodaje prezes Schreyer.

 

Z usługi korzystają przede wszystkim klienci z branży motoryzacyjnej, handlu detalicznego i przemysłu spożywczego. Pociągi będą kursować od października we wtorki i piątki z Londynu do Polski oraz we wtorki i soboty w kierunku przeciwnym. Na pokonanie trasy liczącej niemal 2 tys. kilometrów pociągi będą potrzebowały ok. 50 godzin. Poszerzenie oferty przyczyni się do tego, że samochody ciężarowe wykonają o ok. 3 700 mniej kursów, co odpowiada  ącznej trasie 135 tys. kilometrów. Pociąg ten będzie drugim regularnym połączeniem na linii High Speed 1. Linia łączy tunel pod kanałem La Manche z Londynem i jako jedyna w Wlk. Brytynii jest przystosowana  do obsługi pociągów o kontynentalnych wymiarach. W zależności od sytuacji na rynku DB Schenker Rail zamierza poszerzać ofertę na tym korytarzu.

(źr. DB Schenker Rail Polska)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.