Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker Rail Polska poszerza zasięg pociągu liniowego Śląsk

Na przełomie roku DB Schenker Rail Polska i CD Cargo zacieśniły współpracę w sprawie przewozów wagonów pojedynczych. Podstawą była decyzja CD Cargo, by połączyć własną sieć przewozów wagonów pojedynczych z siecią pociągu liniowego Śląsk DB Schenker Rail Polska. Pary pociągów pod nazwą Moravia kursują od tego czasu 3 razy w tygodniu pomiędzy największą stacją rozrządową w czeskiej Ostrawie a stacją Sławęcice w Polsce.

 

Udane wprowadzenie nowej oferty transportowej – pociągu Moravia pozwoli w przyszłości jeszcze lepiej wykorzystać potencjał pociągu liniowego Śląsk. Już od 2010 roku pociąg liniowy, w którym kursują pojedyncze wagony i grupy wagonowe, obsługuje wiele stacji regionu przemysłowego na Śląsku. Wraz z rozwojem pociągu liniowego Śląsk do Czech dodatkowo wzmacniamy przewozy w wagonach pojedynczych w tym regionie. Jednocześnie, stale rosnący popyt wśród klientów potwierdza konkurencyjność tego typu przewozów. Oferta transportu skierowana jest głównie do klientów z rynku chemicznego oraz stalowego, którzy większość swoich przewozów realizują w transportach rozproszonych.

 

- Nowe połączenie jest wynikiem konsekwentnie realizowanej strategii, wykorzystującej nie tylko geograficzne położenie Polski, lecz także koncentrującej przewozy w korytarzach transportowych. Pozwala też na zaoferowanie zarówno dotychczasowym, jak i nowym klientom szerszego spektrum wysokiej jakości usług w ramach przewozu małych grup wagonowych i wagonów pojedynczych w Polsce – mówi Chrystian Schreyer, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska.

(źr. DB Schenker Rail Polska)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.