Operator logistyczny Dachser proponuje swoim klientom platformę komunikacyjną eLogistics, która dzięki wykorzystaniu internetowych narzędzi umożliwia klientom dostęp do zarządzania transportem towarów.
Obecnie systemy IT nie tylko pomagają w zarządzaniu oraz optymalizują procesy logistyczne, ale również tworzą swoistą platformę komunikacji z klientem. Dachser, proponuje swoim klientom szereg aplikacji działających online, ułatwiających codzienną współpracę i komunikację - aplikacje eLogistics. Zostały one stworzone, aby umożliwić klientom stały kontakt z operatorem, ułatwić dostęp do informacji o przesyłkach oraz pomóc sprawnie zarządzać zleceniami online. Dzięki tym aplikacjom wiele czynności można wykonać łatwo, wygodnie i szybko. Klient może m.in. obliczyć koszt przewozu na stronie internetowej, jednym kliknięciem wysłać zlecenie, a następnie monitorować los swojej przesyłki.
- Nasi klienci bardzo cenią sobie możliwość pracy na platformie internetowej eLogistics – łatwo i szybko mogą przesłać zlecenia, śledzić swój transport oraz sprawnie zarządzać przesyłkami. Korzystanie z eLogistics jest bardzo łatwe i intuicyjne, klienci potrzebują jedynie dostępu do sieci internetowej – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.
Na całym świecie z aplikacji eLogistics korzysta 12 tys. klientów firmy Dachser, a w Polsce 300. Najpopularniejsze operacje klientów w eLogistics to wysyłanie zleceń, przeliczanie kosztów, sprawdzanie statusu przesyłki i rozliczanie faktur.
W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda euro, zatrudniając 21 tys. pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.
(źr. Dachser)