Spółka PEKAES został operatorem logistycznym jednego z największych producentów sprzętu AGD w Polsce – FagorMastercook. Przez kolejne 6 lat, PEKAES będzie wykonywał wszystkie operacje logistyczne związane z prowadzeniem i obsługą magazynów spółki należącej do hiszpańskiej Grupy Fagor.
PEKAES, świadczy usługi logistyki magazynowej dla FagorMastercook już od prawie 3 lat. W ciągu każdego roku z magazynów obsługiwanych przez giełdową spółkę zostaje wystawionych prawie 20 tys. zleceń wydania, a 400 tys. sztuk towarów jest konfekcjonowanych. Nowa umowa, która będzie obowiązywać od początku przyszłego roku, przedłuża okres tej współpracy o kolejne 6 lat. Operator będzie wspomagał działalność producenta urządzeń AGD w zakresie kompleksowego zarządzania magazynem części zamiennych: m.in. w zakresie przyjmowania towarów od poddostawców, kontroli jakości, odpowiedniego lokowania części zamiennych, etykietowania, konfekcjonowania i pakowania, a także kontroli zapasów i przygotowania odpowiedniej dokumentacji.
- Z każdym naszym Klientem staramy się budować długofalowe relacje oparte o unikatowe, szyte na miarę produkty i usługi. Współpraca z FagorMastercook jest tego doskonałym przykładem, obrazującym, jak odpowiedni outsourcing logistyki magazynowej może przyczynić się do sukcesu biznesowego i zadowolenia końcowego klienta. Nasze kompetencje w zakresie logistyki magazynowej są jednym z najważniejszych celów rozwoju firmy w kolejnych latach - mówi Piotr Wojnarowicz, dyrektor logistyki PEKAES.
FagorMastercook jest wiceliderem pod względem liczby sprzedanych urządzeń AGD w Polsce. Przychody firmy w 2011 r. sięgnęły prawie 900 mln złotych. Wraz z rozwojem firmy rośnie także liczba produkowanych urządzeń, która w 2010 r. wyniosła ponad 1,3 mln sztuk, o 24 proc. więcej niż w 2009 roku. Firma należy do hiszpańskiej Grupy Fagor, należącej do wywodzącej się z Kraju Basków, powstałej w 1956 roku, grupy kooperacyjnej Mondragon. Grupa Fagor jest obecna w 130 krajach na 5 kontynentach. Posiada fabryki w Hiszpanii, Polsce, Maroku, Francji, Włoszech oraz Chinach.
- Logistyka części zamiennych jest istotnym elementem naszego procesu posprzedażowej obsługi Klienta, dlatego wymagania, które stawiamy operatorowi logistycznemu są wysokie. Pierwsze trzy lata współpracy pozwoliły nam upewnić się, że PEKAES jest w stanie realizować operacje z zachowaniem najwyższych standardów obsługi Klienta obowiązujących w naszej Grupie – podkreśla Tomasz Lubicz-Miszewski, Szef Departamentu Technicznej Obsługi Klienta w FagorMastercook.
(źr. PEKAES)