Dodaj ogłoszenie o pracy


16 dni - tyle potrzeba, aby przewieźć koleją kontenery z Chin do Niemiec

Niespełna 16 dni potrzebował pociąg z kontenerami na dotarcie z Chin do Niemiec, po przebyciu trasy o długości blisko 11 tys. km. Na terenie Polski i Niemiec pociąg prowadzony był na licencji PKP Cargo. Był to pierwszy, pilotażowy przewóz kontenerów nadanych w Chinach, a kierowanych dla klientów z Europy Zachodniej, zrealizowany przy udziale polskiego przewoźnika. Przedsięwzięcie zrealizowane zostało w ramach współpracy PKP Cargo z firmą ERS Railways (która dostarczyła lokomotywę i wagony), na zlecenie dużego europejskiego operatora logistycznego.

 

Nowy produkt ma stanowić konkurencję dla transportu morskiego, przy wykorzystaniu którego obecnie realizowane są transporty towarów (w tym kontenerów) z Chin. Pociąg z 41 kontenerami wyruszył z Chin w dniu 10 września br. W dniu 24 września w godzinach popołudniowych przesyłka dotarła do Małaszewicz, gdzie kontenery zostały przeładowane na wagony normalnotorowe na terenie Centrum Logistycznego Małaszewicze (Spółka wchodząca w skład Grupy PKP Cargo Logistics). Następnego dnia około godziny 3:00 pociąg wyruszył z Małaszewicz, by po zaledwie 25 godzinach dotrzeć do stacji docelowej Rheinhausen (koło Duisburga) na terenie Niemiec. W sumie pociąg przebył trasę o długości ok. 10 700 km w niecałe 16 dni. Przewóz odbył się zgodnie z założeniami.

 

Wielu klientów wyraziło zainteresowanie nowo oferowanym produktem, deklarując ze swojej strony towar do nadania. Droga kolejowa stanowi konkurencję dla transportu morskiego – szczególnie pod względem czasu przewozu towarów oraz warunków klimatycznych, z którymi należy się liczyć podczas transportu morskiego. W związku z dużym zainteresowaniem ze strony klientów, kolejne przewozy tego typu będą realizowane już w październiku br.

(źr. PKP  Cargo)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.