Dodaj ogłoszenie o pracy


Kurierzy Siódemki poddali się ocenie internautów

Z okazji Światowego Dnia Kuriera firma kurierska Siódemka postanowiła sprawdzić, jakie jest społeczne postrzeganie tego zawodu. Z badań, jakie firma przeprowadziła wśród internautów wynika m.in., że klienci najbardziej cenią sobie takie cechy kurierów, jak przyjazne nastawienie i punktualność (w sumie 97 proc. odpowiedzi). Największa przewaga usług kurierskich nad pocztowymi według ankietowanych to szybszy termin realizacji zlecenia (78 proc.) i możliwość monitorowania statusu przesyłki (40 proc.). Odpowiedzi wskazują także na wysoki poziom satysfakcji z usług.

 

W ankietach, które zostały opublikowane na Facebooku, Siódemka pytała internautów o najważniejsze cechy kuriera. Respondenci zostali poproszeni o wskazywanie czynników, które ich zdaniem mają największy wpływ na sprawne wykonywanie tego zawodu oraz zaznaczenie cech, które decydują o większej popularności usług kurierskich niż tradycyjne formy dostarczania przesyłek. Ankietowani oceniali także poziom satysfakcji z usług kurierskich.

 

- Byliśmy ciekawi jaka jest świadomość internautów w kwestiach związanych z pracą kurierów. Chcieliśmy dowiedzieć się, w jaki sposób moglibyśmy usprawnić proces współpracy z naszymi klientami. Uzyskane odpowiedzi potwierdzają nasze wcześniejsze spostrzeżenia – mówi Marcin Kruszyński, PR Manager, Siódemka S.A.

 

Aż 51 proc. osób, które wypełniły ankietę zamieszczoną na Facebooku, za najważniejszą cechę kuriera uznało przyjazne nastawienie do klientów. Niewiele mniej, bo 46 proc. badanych wskazało na punktualność. – Klienci oczekują nie tylko terminowej realizacji zlecenia, ale także wzorowej obsługi. Życzliwość i przyjazne nastawienie do drugiej osoby, na które wskazali ankietowani, nie może być jednak wyłącznie efektem dobrej woli kuriera, czy jego kultury osobistej, ale standardem a priori gwarantowanym przez firmę - zaznacza Marcin Kruszyński. 38 proc. badanych nie wyobraża sobie, by kurierem mogła być osoba niekulturalna, a 35 proc. uznaje, że najważniejsza w tym zawodzie jest odpowiedzialność.
– Klienci powierzają w nasze ręce ważne dokumenty oraz przedmioty o dużej wartości. Jesteśmy za nie w naturalny sposób odpowiedzialni. Warto jednak w tym miejscu powiedzieć o odpowiedzialności osobistej, wypływającej z dojrzałości człowieka, jak i o odpowiedzialności zawodowej. Nie każdy zawód wymaga tej pierwszej. W przypadku kuriera niezbędna jest i jedna, i druga – przekonuje Kruszyński.

 

W dalszej części badań zapytano internautów od czego zależy sprawne wykonywanie pracy kuriera. 63 proc. ankietowanych stwierdziło, że najważniejsze są zdolności komunikacyjne, natomiast dla 60 proc. internautów biorących udział w badaniu, istotniejsza jest biegła znajomość topografii swojego rejonu pracy. W moim odczuciu obie cechy są oczywiście ważne, ale gdybym miał wybierać, postawiłbym na znajomość topografii, bowiem to warunek niezbędny do efektywnego wykonywania swoich obowiązków – komentuje Kruszyński.

W kolejnym punkcie Siódemka zapytała internautów, jaka jest przewaga kuriera nad listonoszem. Dla większości osób jest to szybszy termin realizacji usługi. Taką odpowiedź zaznaczyło aż 78 proc. ankietowanych. Oprócz tego, 40 proc. badanych jako przewagę usług kurierskich zaznaczyło możliwość łatwego monitorowania przesyłki, a także wyższy poziom bezpieczeństwa transportowanej paczki (34 proc.).

 

- Wyniki te pokazują, że klienci mają wysokie oczekiwania względem usług kurierskich i jednocześnie są świadomi możliwości jakie płyną ze współpracy z dobrą firmą kurierską. Ponadto, co warte pokreślenia, aż 93 proc. klientów jest zadowolonych ze współpracy z firmą kurierską – podsumowuje Marcin Kruszyński.

Druga część badania pozwala spojrzeć na problematykę relacji kurier–klient z innej perspektywy. Tym razem to kurierzy odpowiedzieli na pytania dotyczące ich kontaktów ze swoimi klientami.

(źr. Siódemka S.A)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.