Dodaj ogłoszenie o pracy


Poczta Polska obniża ceny usług kurierskich - będzie bezkonkurencyjna?

 

Poczta Polska obniża ceny usług kurierskich Pocztex. Obniżki mają sięgać nawet 50 proc. Firma wprowadza też dodatkowe usługi, które mają przyciągnąć dużych nadawców. Cel? - Za trzy lata chcemy być w pierwszej piątce firm kurierskich w Polsce – mówi Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Rozwój usług kuriersko-ekspresowych jest jednym z priorytetów strategii Poczty do 2015 roku.

 

Pocztex dla klientów indywidualnych będzie tańszy średnio o 35 proc. W przypadku cięższych przesyłek obniżka przekroczy nawet 50 proc. Nowy cennik obowiązuje już od 1 września. Przykładowo, cena przesyłki do 30 kg ze 110 złotych spadła do 50 złotych z gwarancją dostawy na drugi dzień. Na zmianie cennika skorzystają również nadawcy masowi – duże sklepy internetowe, firmy stacjonarne często korzystające z przesyłek kurierskich. – Dla nich mamy konkurencyjną ofertę z opustami uzależnionymi od liczby nadań – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej i dodaje – obsługa kurierska dla rynku e-commerce to dla nas priorytet. Chcemy aktywnie uczestniczyć w jego dynamicznym wzroście. Będziemy walczyć o każdą przesyłkę.

A jest o co walczyć, bo polski rynek usług kuriersko-ekspresowych jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków branżowych. Dobra koniunktura widoczna jest zarówno na rynku krajowym, jak i w przesyłkach międzynarodowych. Według bardzo ostrożnych szacunków jego wartość za 2010 rok wyniosła 3-4 miliardów złotych. Z tego aż 1 miliard zł przypada na e-commerce.

 

Kurier w domu o 7 rano
Niskie ceny to nie koniec. Poczta wprowadza również dodatkowe rozwiązania jak np. powiadomienie odbiorcy SMS-em lub e-mailem o nadaniu przesyłki. Jako jedyna firma w Polsce, oferuje także dostarczenie przesyłki do godziny 8 rano (w miastach do 100 tysięcy mieszkańców). Dla sklepów internetowych istotną kwestią jest także szybka wypłata kwoty pobrania (maksymalnie do 3 dni) za doręczony do klienta towar. Średnia dla rynku to około 6 dni. Oprócz tych zmian nowy Pocztex to również ujednolicenie liczby oferowanych usług – Nasza oferta jest przejrzysta – mówi Sławomir Żurawski, odpowiedzialny w Poczcie Polskiej za rynek kuriersko-ekspresowo-paczkowy. Klienci mogą skorzystać z serwisu kurierskiego, gdzie Pocztex gwarantuje doręczenie tego samego dnia i serwisu ekspresowego - dostawa następnego dnia.

Dodatkowe korzyści dla klientów to możliwość wymiany danych o przesyłkach pomiędzy systemem klienta, a systemem Poczty Polskiej. Aplikacja Elektroniczny Nadawca pozwala na szybkie przygotowanie przesyłki, wydruk nalepki adresowej, generowanie raportów o przesyłkach i ich śledzenie. Usługi kurierskie Poczty Polskiej zapewniają obecnie najwyższy na rynku poziom terminowości doręczania przesyłek – blisko 100 procent. Jej sprawdzianem już do 6 lat jest dostarczanie przez Pocztex egzaminacyjnych testów maturalnych, gimnazjalnych, adwokackich i sędziowskich.

Zgodnie z kierunkami strategicznymi Poczty Polskiej do 2015 roku, Spółka zamierza zbudować konkurencyjną i rentowną Grupę Kapitałową pocztowo-finansowo-logistyczną oraz chce osiągnąć trwałą rentowność. Celem jest także poprawa jakości usług i obsługi klientów poprzez proponowanie im m.in. nowoczesnych produktów bankowo – finansowych oraz logistycznych w otwartych i przyjaznych placówkach pocztowych.

(źr. Poczta Polska)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.