Poczta Polska zapowiada walkę o wzrost udziałów w rynku logistycznym, w zakresie obsługi przesyłek drobnicowych. Poczta zamierza być z liderów w tym segmencie usług, a zamierza to osiągnąć dzięki zasięgowi i mocom przewozowym pocztowej sieci logistycznej.
Strategia Poczty Polskiej do 2015 roku zakłada wzrost przychodów z usług paczkowo - kurierskich, bankowo – ubezpieczeniowych i właśnie z usług logistycznych. Plany sprzedaży są bardzo ambitne. W tym czasie narodowy operator zakłada podwajanie przychodów rok do roku. Na nowo zdefiniowano klienta biznesowego, do grona którego zalicza: producentów, dystrybutorów, sieci handlowe i spedytorów. W portfolio PP znajdą się zarówno stali nadawcy - regularnie korzystający z usług operatora w oparciu o długoterminowe umowy, jak i mniejsze firmy - zawierające umowy doraźne i sporadycznie wysyłające ładunki.
Flota samochodowa którą posiada Poczta Polska, jest wystarczająco elastyczne, aby zapewnić optymalnie kosztowo połączenie przewozów pocztowych i paletowych. W oparciu o posiadany potencjał infrastrukturalny organizowane są platformy logistyczne. Wykorzystane zostaną także wszystkie powszechnie stosowane narzędzia i kanały dotarcia do jak najszerszej grupy potencjalnych klientów.
(Opr. na podst. inform. Poczty Polskiej)