Firma Dachser - operator logistyczny korzysta z jednego systemu informatycznego we wszystkich swoich europejskich oddziałach i oferuje w każdym kraju taki sam standard usług, co umożliwiają takie same zasady organizacyjne i procedury we wszystkich oddziałach na całym świecie.
Firma z dużą liczbą oddziałów, działająca globalnie, musi być zorganizowana tak, aby funkcjonowała sprawnie. Doskonale zdawał sobie z tego sprawę Thomas Dachser, twórca przedsiębiorstwa, które do tej pory jest firmą rodzinną. Zdaje on sobie sprawę, że odpowiednie ukształtowanie firmy może zapewnić jej sprawne funkcjonowanie w przyszłości. Rozwój firmy oraz nakierowanie dobrze skoordynowanych działań na przestrzeni lat sprawiło, że jest ona sprawnie działającą organizacją.
- Zasady organizacyjne są posunięte tak daleko, że nasi pracownicy czują się w dowolnym oddziale na świecie jak u siebie. Od dawna jednym z głównych założeń w Dachser jest zastosowanie jednorodności w całej organizacji. Dotyczy to zarówno korzystania z jednego systemu do zarządzania transportem oraz magazynem, wdrożenia wewnętrznego systemu kontroli jakości, jak i takiego samego systemu szkoleń dla pracowników w każdym kraju. Również zasady dotyczące organizacji oraz wyglądu zewnętrznego oddziałów i magazynów są takie same – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce
Klienci operatora, którzy korzystają z jego systemów do zarządzania transportem i magazynem, często próbują wdrażać u siebie podobny porządek organizacyjny, np. dotyczący raportowania lub tworzenia planów produkcyjnych i sprzedażowych.
Dachser działa sprawnie według zasad, które zostały stworzone i sprawdzone na przestrzeni dziesięcioleci. Jako jedyny w branży ma jeden system IT na całym świecie, jako pierwszy stosował kody kreskowe na przesyłkach oraz kontenery wymienne. Wszystkie operacje w firmie opierają się na odpowiednich procedurach. Dotyczy to również wewnętrznego, proaktwnego systemu kontroli jakości Active Report, dzięki któremu klienci mogą być błyskawicznie informowani o ewentualnych nieprzewidzialnych wydarzeniach związanych z ich przesyłką. Wszystko po to, by jak najlepiej optymalizować procesy, ułatwiać pracę oraz zaspokajać oczekiwania klientów.
(źr. Dachser)