Dodaj ogłoszenie o pracy


Jakość usług zapewnią jednakowe standardy organizacyjne

Firma Dachser - operator logistyczny korzysta z jednego systemu informatycznego we wszystkich swoich europejskich oddziałach i oferuje w każdym kraju taki sam standard usług, co umożliwiają takie same zasady organizacyjne i procedury we wszystkich oddziałach na całym świecie.


Firma z dużą liczbą oddziałów, działająca globalnie, musi być zorganizowana tak, aby funkcjonowała sprawnie. Doskonale zdawał sobie z tego sprawę Thomas Dachser, twórca przedsiębiorstwa, które do tej pory jest firmą rodzinną. Zdaje on sobie sprawę, że odpowiednie ukształtowanie firmy może zapewnić jej sprawne funkcjonowanie w przyszłości. Rozwój firmy oraz nakierowanie dobrze skoordynowanych działań na przestrzeni lat sprawiło, że jest ona sprawnie działającą organizacją.


- Zasady organizacyjne są posunięte tak daleko, że nasi pracownicy czują się w dowolnym oddziale na świecie jak u siebie. Od dawna jednym z głównych założeń w Dachser jest zastosowanie jednorodności w całej organizacji. Dotyczy to zarówno korzystania z jednego systemu do zarządzania transportem oraz magazynem, wdrożenia wewnętrznego systemu kontroli jakości, jak i takiego samego systemu szkoleń dla pracowników w każdym kraju. Również zasady dotyczące organizacji oraz wyglądu zewnętrznego oddziałów i magazynów są takie same – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce


Klienci operatora, którzy korzystają z jego systemów do zarządzania transportem i magazynem, często próbują wdrażać u siebie podobny porządek organizacyjny, np. dotyczący raportowania lub tworzenia planów produkcyjnych i sprzedażowych.
Dachser działa sprawnie według zasad, które zostały stworzone i sprawdzone na przestrzeni dziesięcioleci. Jako jedyny w branży ma jeden system IT na całym świecie, jako pierwszy stosował kody kreskowe na przesyłkach oraz kontenery wymienne. Wszystkie operacje w firmie opierają się na odpowiednich procedurach. Dotyczy to również wewnętrznego, proaktwnego systemu kontroli jakości Active Report, dzięki któremu klienci mogą być błyskawicznie informowani o ewentualnych nieprzewidzialnych wydarzeniach związanych z ich przesyłką. Wszystko po to, by jak najlepiej optymalizować procesy, ułatwiać pracę oraz zaspokajać oczekiwania klientów.

(źr. Dachser)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.