Konto pracodawcy


Rozmowa z Ireneuszem Prusem Dyrektorem Dystrybucji Krajowej Rhenus Logistics S.A. - To region wschodni stanie się najbardziej atrakcyjną lokalizacją dla logistyki

Rozmowa z Ireneuszem Prusem Dyrektorem Dystrybucji Krajowej Rhenus Logistics S.A.

To region wschodni stanie się najbardziej atrakcyjną lokalizacją dla firm logistycznych

Południowy Wschód Polski stał się ostatnio atrakcyjną lokalizacją dla firm logistycznych, które coraz chętniej otwierają tam swoje oddziały, co jest tego przyczyną?

- Ten region ma bardzo duży potencjał rozwojowy, nawet z racji tego, że zawsze był słabiej rozwiniętą częścią Polski jeśli chodzi o logistykę. Kojarzono go głównie z rolnictwem i sadownictwem. To powoli się zmienia, wraz ze wzrostem gospodarczym, postępuje wzrost kosztów personalnych, a ta część Polski pod tym względem jest bardzo atrakcyjnym rynkiem. Postępuje tam budowa autostrad, lotnisk, tworzą się klastry przedsiębiorców, otwierane są strefy dla nowych firm. Drugim czynnikiem determinującym rozwój logistyczny w tym regionie jest przyszły rozwój krajów Europy Wschodniej tj. Ukraina, Rosja, Mołdawia, czy Białoruś. Analizy rynkowe wskazują, że w przeciągu kilku lat Rosja i Ukraina będą jednymi z najszybciej rozwijających się krajów na świecie. Patrząc na to wszystko, wydaje się być naturalną drogą rozwoju, lokowanie właśnie tutaj biznesu logistycznego, który będzie doskonałą furtką do ekspansji na wschodnie rynki.

W jakim kierunku nastąpi rozwój usług logistycznych na wschodniej ścianie Polski?

- Mogę odpowiedzieć z punktu widzenia Rhenus Logistics, który zaczął od spedycji międzynarodowej i dystrybucji krajowej w tym regionie, ale dostrzega dosyć mocną niszę w branży e-commerce, na której firma zamierza skupić się najmocniej. W mojej ocenie to jest właśnie ten kierunek, a my jesteśmy liderem w Polsce w tym obszarze usług i czujemy się w nim  "jak ryba w wodzie". E-commerce jest obecnie najszybciej rozwijającym się biznesem w Polsce i póki co, nic nie wskazuje na to, że to się zmieni.

Jak Pan ocenia obecnie sytuację na rynku dystrybucji krajowej?

- Rynek ten nie jest jeszcze do końca zagospodarowany i wiele firm może odnaleźć się w tym biznesie. Dlatego spokojnie patrzymy w przyszłość, realizując strategię rozwoju i zwiększania udziału Rhenus Logistics na tym rynku. Fakt, że jesteśmy niezwykle ekspansywną firmą w tym obszarze, potwierdza utrzymujący się od kilku lat dosyć wysoki wzrost sprzedaży usług dystrybucji krajowej.

Na ile, na sukcesy firmy ma wpływ sposób zarządzania w Rhenus Logistics?

- Sądzę, że bardzo duży, bo z jednej strony jest to firma rodzinna, a z drugiej widać w niej elementy korporacyjne, a to ze względu na skalę działalności i zasięg. Zarząd stara się to wypośrodkować, utrzymując relacje z pracownikami tak, jak jest w firmach rodzinnych, a jednocześnie coraz bardziej konkuruje z dużymi firmami na zasadach stricte korporacyjnych. W Rhenus Logistics niezwykle ważne jest otwarcie firmy na pomysły pracowników i ich innowacyjność. Już w procesie rekrutacji poszukujemy osób, które nie myślą w sposób schematyczny, czym bardziej są nieszablonowe w podejściu do usług, tym lepiej. Nowe pomysły, nowe rozwiązania i wielokierunkowe spojrzenie są zawsze mile widziane i doceniane przez firmę.

Czy to oznacza dużą samodzielność pracowników?

- Tak, oczywiście, a jednocześnie samodzielność umożliwia lepsze poznanie pracowników, związanie ich z firmą. Większa samodzielność, daje też możliwość szybszego reagowania i rozwiązywania problemów, a także uwypukla ambicje pracowników, którzy faktycznie chcą coś wnieść w rozwój firmy, a nie tylko biernie odtwarzać przydzielone im zadania.

Rhenus Logistics stale zwiększa zatrudnienie, jak oceniacie potencjał kandydatów na rynku pracy?

- Z roku na rok jest z tym coraz lepiej, coraz więcej młodych ludzi z wykształceniem kierunkowym pojawia się na rynku pracy. Są to osoby w zdecydowanej większości bez doświadczenia, ale mają pewną podstawę i orientację w procesach logistycznych. Młodzi ludzie są coraz lepiej przygotowani, lepiej wykształceni, znają po kilka języków obcych. Wchodzą powoli na rynek i nabierają doświadczenia, więc w przyszłości z kadrą nie powinno być problemu.

Dziękuję za rozmowę

Beata Trochymiak
Pracujwlogistyce.pl

Zobacz także:
kobiety w logistyce
8. Forum Kobiet w Logistyce już 20 maja!
Women in Work Index 2019 – Polska na 8. miejscu w rankingu PwC
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak sprzedać ofertę pracy dla handlowca?
Koszty wdrożenia cyfrowego tacho
Czwarta zmiana – co wiedzieć powinieneś o cyfrowym tachografie
Uwaga na świąteczne zakazy ruchu dla ciężarówek w UE!
Czym firmy z sektora MŚP motywują swoich pracowników?
Dmuchanie w gwizdek, czyli jak walczyć z oszustwami i korupcją w firmie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Spada liczba upadłości firm
10 lat sukcesu rynku magazynowego we Wrocławiu i co dalej?
HR-owcy w Polsce nie znają pojęcia wellbeing!
Europosłowie przegłosowali tachografy w busach
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
To jest jubileusz – 175 lat JF Hillebrand na rynku logistyki alkoholi i napojów!
Raben zwiększa udziały i wzmacnia pozycję na rynku włoskim
Urządzenia ratownicze z Polski na Tasmanię – ciekawa dostawa Agility Logistics
Grupa Gefco rozwija współpracę z BWI
Ruszyła budowa 7R Park Rzeszów
InPost otwiera kolejną sortownię
Wyniki UPS za pierwszy kwartał 2019
ID Logistics rozszerza współpracę z Volkswagenem
DPD Strefa Paczki w strukturach DPD Polska
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC