Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowa strategia Deutsche Bahn - pogodzimy ze sobą aspekty ekonomiczne, socjalne i ekologiczne

Zarząd Deutsche Bahn AG zaprezentował zrównoważoną strategię „DB2020“. W centrum działań znajdują się klienci, pracownicy i jakość – celem jest osiągnięcie obrotów rzędu 70 miliardów euro. Firma zapowiada zwiększenia ilości klientów w pociągach,  kolejną redukcję zadłużenia.

 

Wraz z ogłoszeniem wyników koncernu DB zarząd niemieckich kolei przedstawił nową strategię „DB2020“, przy pomocy której w ciągu ośmiu lat obroty mają wzrosnąć do 70 miliardów euro. Opracowno na nowo strategiczne ukierunkowanie DB. W przyszłości firma zmierza pogodzić ze sobą aspekty ekonomiczne, socjalne i ekologiczne. Koncern DB w roku obrotowym 2011 odnotował znaczny wzrost zarówno obrotów, jak i zysków przed odliczeniem podatków i odsetek (EBIT), a jednocześnie zwiększył inwestycje netto. Wzrosła również ilość pasażerów podróżujących pociągami. Obroty Deutsche Bahn AG w roku obrotowym 2011 wzrosły o 10,1 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, tj. o 3,5 miliardy euro, osiągając rekordową wysokość 37,9 miliardów euro. Obrót porównywalny, a więc bez efektów pochodzących ze zmian konsolidacyjnych i zmian kursów walutowych, mimo ochłodzenia związanego ze spadkiem koniunktury w drugim półroczu wzrósł o 1,5 miliarda euro, tj. o 4,3 procent do wysokości 35,9 miliarda euro.


Prawie 2 miliardy pasażerów
Jeszcze nigdy tak wielu pasażerów nie podróżowało pociągami DB, jak miało to miejsce w roku 2011. Liczba osób przewiezionych w ramach kolejowych przewozów pasażerskich (pomijając Arrivę) wzrosła o 1,6 proc., osiągając rekordową wartość 1,98 miliarda. Wolumen pracy przewozowej wzrósł o 0,8 proc. do wysokości 79,2 miliardów pasażerokilometrów. Przede wszystkim z powodu spadku liczebności uczniów ilość osób podróżujących autobusami DB spadła o 2,6 proc. do liczby 703 milionów.


Znaczny wzrost w logistyce
W dziedzinie kolejowych przewozów towarowych wolumen pracy przewozowej zwiększył się o 5,8 proc. do wysokości 112 miliardów tonokilometrów. Wykorzystanie pociągów wzrosło o 2,2 proc. Rozwój w pionie DB Schenker Logistics w roku 2011 przebiegał ogólnie pozytywnie. Ilość przesyłek transportowanych w ramach europejskich przewozów lądowych w ubiegłym roku zwiększyła się o 18,6 proc. Wolumen przewozów towarowych w transporcie morskim wzrósł o 7 proc., natomiast wolumen przewozów lotniczych obniżył się o 6,2 proc. W dziedzinie logistyki kontraktowej osiągnięto wynik wyższy o 13,5 proc.
Wolumen eksploatacji tras kolejowych zwiększył się ponownie o 1,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim do ilości 1051 milionów kilometrów tras. To najwyższy wynik w historii niemieckiej kolei. Tymczasem udział przedsiębiorstw kolejowych nie należących do koncernu DB wynosi 20,9 proc. i zwiększył się o 12,5 proc. Ilość przystanków w roku 2011 wzrosła o 0,9 proc.
(źr. DB Schenker Rail Polska)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.