Nowa usługa - przesyłka gabarytowa Poczty Polskiej została dobrze odebrana przez rynek i klientów, przesłali swoje towary za pomocą tej przesyłki już ponad 20 tys. razy.
Poczta wprowadziła paczkę do oferty 16 stycznia br. – Nasza nowa usługa została bardzo dobrze odebrana przez rynek. Dedykujemy ją klientom indywidualnym, a także dla małych firm działających w sektorze e-commerce. Poczta Polska jest w nim bardzo aktywna ze swoimi nowymi usługami paczkowymi – mówi Sławomir Żurawski z Poczty Polskiej.
Przesyłka Gabarytowa jest ofertą dla Klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm. Nowość to odejście od opłaty za wagę przesyłki. Jej ciężar - do 20 kg - nie wpływa na cenę. Klient kupując opakowanie ponosi opłatę za nadanie przesyłki: w zależności od wielkości opakowania zapłacimy już od 13.50 zł do 20,00 zł., za usługę Standard. O cenie decyduje też kategoria nadania. Przesyłkę można nadać jako ekonomiczną lub priorytetową. Dostępna jest również opcja pobranie, która szczególnie może być przydatna dla handlujących internautów. Poczta Polska zaprojektowała pięć specjalnych, różniących się rozmiarem opakowań, wykonanych z ekologicznego papieru. Można je kupić w placówkach pocztowych.
Firma dokonała też analizy klientów pod względem ich preferencji przy korzystaniu z usług paczkowych. Klienci indywidualni, podobnie jak biznesowi, w zdecydowanej większości wysyłają paczki do 10 kg. Jedna trzecia klientów Poczty Polskiej wysyła za jej pośrednictwem od 1 do 5 paczek rocznie, a co piąty klient nadaje ponad 50 przesyłek rocznie.
W gronie najczęściej wymienianych powodów wysyłania paczek za pośrednictwem Poczty Polskiej znalazły się: największa w kraju sieć placówek pocztowych, bezpieczeństwo i gwarancja doręczenia, korzystna oferta cenowa oraz nowoczesny system śledzenia przesyłek.
(źr. Poczta Polska)