Firma UPS opublikowała coroczny raport zrównoważonego rozwoju, ogłaszając, że mimo zwiększenia liczby przesyłek transportowanych w 2012 roku, firmie udało się obniżyć całkowitą emisję gazów cieplarnianych. Celem firmy jest osiągnięcie w roku 2017, wykorzystania paliw alternatywnych na dystansie = 1,6 mld kilometrów, podczas wykonywania usług transportowych. Oszczędności dotyczą paliwa naziemnego i lotniczego, zwiększonych inwestycji w pojazdy na paliwa alternatywne oraz zmiany narzędzi, które wyznaczają trasy, co pozwoliło skrócić przejazdy o około 19,5 mln kilometrów.
- UPS postawił sobie także nowy cel w zakresie paliw alternatywnych – powiedział David Abney, dyrektor operacyjny UPS. – Do 2017 firma zamierza osiągnąć miliard mil (1,6 mld km) przejechanych pojazdami korzystającymi z paliw alternatywnych i zaawansowanych technologii – to ponad dwa razy więcej niż zakładał poprzedni cel – 400 milionów mil.
Raport UPS dotyczący zrównoważonego rozwoju spełnił wymogi Global Reporting Initative, otrzymując ocenę A+ oraz uzyskał zewnętrzne potwierdzenie wiarygodności danych dotyczących gazów cieplarnianych od Deloitte & Touche LLP. Ocenę A+ w skali GRI otrzymuje mniej niż 20 proc. wszystkich publikowanych raportów zrównoważonego rozwoju.
- Motyw przewodni raportu – Więcej tego, co ważne – pokazuje, że UPS koncentruje wysiłki na osiągnięciu jak najbardziej wymiernego pozytywnego wpływu poprzez zrównoważone praktyki biznesowe i fachową wiedzę w dziedzinie logistyki - powiedział Scott Wicker, dyrektor ds. zrównoważonego Rozwoju UPS
Najważniejsze punkty raportu za 2012 rok:
• Redukcja bezwzględnej emisji gazów cieplarnianych z operacji i zakupionej energii o 2,1proc. w porównaniu do 2011 roku.
• Błyskawiczny rozwój globalnej infrastruktury medycznej UPS do około 595 000 metrów kwadratowych.
• Globalna inicjatywa leśna, której celem jest posadzenie miliona drzew do końca 2013 roku.
• Akcje humanitarne w 35 krajach z wkładem rzeczowym o wartości 2,6 mln USD.
• Darowizny na cele humanitarne i fundację United Way w wysokości 97,5 mln USD, o 4 mln USD więcej niż w 2011 roku.
• 1,8 mln godzin przepracowanych w ramach woluntariatu przez pracowników UPS, ich rodziny i znajomych – nowy rekord.
Godny uwagi jest fakt, że w 2012 roku spółka UPS Airlines, która odpowiada za 57 proc. śladu węglowego UPS, zmniejszyła zużycie paliwa i produkcję dwutlenku węgla. Wolumen przesyłek lotniczych wzrósł rok do roku o 4,8 proc., podczas gdy zużycie paliwa zmalało o 1,3 proc. Jednym z fundamentów strategii środowiskowej UPS jest wsparcie rozwoju i wykorzystania niskoemisyjnych paliw alternatywnych. Samochody odpowiadają za około 35 proc. śladu węglowego UPS. Firma zwiększa intensywność testowania, zakupu i wdrażania pojazdów nowej generacji. Pomiędzy rokiem 2000 a końcem 2012 roku flota pojazdów wykorzystujących paliwa alternatywne/zaawansowane technologie przejechała 475 milionów kilometrów, stawiając sobie nowy ambitny cel osiągnięcia 1,6 miliarda kilometrów do 2017 roku. W 2012 roku ta rosnąca flota przejechała około 78 milionów kilometrów, o 43 proc. więcej niż w 2011 roku.
UPS ogłosiło w tym roku plany zakupu prawie 1000 ciągników na gaz ziemny (LNG) w ciągu dwóch najbliższych lat, co zwiększy flotę pojazdów na paliwa alternatywne i pojazdów zaawansowanych technologicznie do 2700 sztuk. Obecnie znajdują się w niej pojazdy elektryczne, hybrydowe, hybrydy hydrauliczne, pojazdy na gaz ziemny, propan, biometan i lekkie, oszczędne pojazdy z karoserią kompozytową.
Nowy raport zrównoważonego rozwoju przedstawia także zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, oszczędności paliwowe i kilometry zaoszczędzone dzięki innowacyjnemu zastosowaniu technologii. Na przykład pobierane przez czujniki w pojazdach dane telematyczne pomogły UPS uniknąć w zeszłym roku ponad 206 milionów minut jałowej pracy silnika, co dało oszczędność ponad 5,5 miliona litrów paliwa. Technologia wyznaczania tras zwiększyła liczbę punktów odbioru i dostaw przesyłek na kilometr, zmniejszając przejechany dystans o około 20 milionów kilometrów, co przekłada się na około 5 milionów litrów paliwa.
(źr. za inf. UPS)