Dodaj ogłoszenie o pracy


Norbert Dentressangle utrzymuje stabilne obroty i wzrost po I półroczu

Stabilne obroty w I półroczu 2013 r. wyniosły 1932 mln €, dzięki dużemu wzrostowi obrotów z działalności sektora logistyki, który kompensuje odnotowany spadek obrotów działalności sektorów transportu i przewozów morskich i freight forwarding. Kontynuacja strategii rozwoju dzięki zaplanowanym przejęciom i nawiązaniu strategicznego partnerstwa na arenie międzynarodowej: działalność logistyczna grupy Fiege na terenie Włoch i Półwyspu Iberyjskiego, działalności freight forwarding grupy Daher we Francji i w Rosji oraz utworzenie joint-venture z firmą Danone w Rosji w dziedzinie logistyki produktów świeżych.
 
- W pierwszym półroczu zespoły Norbert Dentressangle wykazały duże zaangażowanie by utrzymać kurs na strategię rozwoju przy bardzo zróżnicowanych warunkach rynkowych w poszczególnych sektorach działalności. Działalność w sektorze transportu przebiegała pod hasłem dostosowania się do osłabionej koniunktury, szczególnie w branży przemysłowej naszych klientów we Francji. Wdrożone działania obciążyły rentowność z działalności operacyjnej w pierwszym półroczu, jednak w drugim półroczu przyniosą one efekty pozytywne. Sektor logistyki nadal odnotowuje duży wzrost obrotów przy dobrym poziomie rentowności, co pozwala nam rozwijać ten pion działalności poza granicami Francji. Dzięki nabyciu sektora freight forwarding firmy Daher nasza działalność w pionie transportu morskiego i lotniczego osiągnie poziom konsolidacji, który uczyni ze spółki Norbert Dentressangle ważnego uczestnika rynku. Taka konsolidacja pozwoli nam na zbudowanie zintegrowanego, spójnego i skutecznie działającego zespołu. Opierając się na obecnych warunkach rynkowych, sezonowości wyników grupy, gdzie tradycyjnie już drugie półrocze jest lepsze od pierwszego i biorąc pod uwagę nasze solidne fundamenty, zakładamy, że perspektywy dla nas są obiecujące - powiedział, komentując wyniki uzyskane w I półroczu 2013 roku, Hervé Montjotin, prezes zarządu spółki Norbert Dentressangle, powiedział:
Skonsolidowane obroty firmy Norbert Detressangle w pierwszym półroczu 2013 r. były stabilne w porównaniu do analogicznego okresu w 2012 r. i wyniosły 1932 mln €.  Udział obrotów z działalności prowadzonej poza Francją wyniósł w tym półroczu 58 proc. całkowitej wartości obrotów. Na Wielką Brytanię, drugi pod względem wkładu w obroty grupy kraj, przypada w tym półroczu 30 proc. ogólnej sprzedaży.
 
Obroty pionu transportu odnotowały na dzień 30 czerwca 2013 r. 3 proc. spadek i wyniosły 1010 mln € w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2012. Pion charakteryzował się zróżnicowaną wydajnością w zależności od sektora: sektor transportu dystrybucji towarów na paletach rozwija się dobrze, podczas gdy transporty całopojazdowe, bardziej narażone na dekoniunkturę branży przemysłowej, mocniej odczuwają gorszą sytuację ekonomiczną na rynku francuskim w porównaniu z latami poprzednimi.
Sektor logistyki kontynuował swój rozwój, generując obrót 897 mln € i osiągając 4 proc. wzrost w porównaniu z danymi ogłoszonymi w 2012 r. i 2,5 proc. wzrost przy stałym kursie wymiany i zakresie działalności. Te dane pokazują zdolności spółki Norbert Dentressangle do poszerzenia swojej oferty logistycznej dla bardzo zróżnicowanej bazy klientów wiodących na swoich rodzimych rynkach. Odnotowane osiągnięcia handlowe w tym półroczu na wielkich rynkach, takich jak: Francja, Wielka Brytania, Włochy i Holandia pozwalają nam oczekiwać stabilnego wzrostu wyniku działalności logistycznej w drugiej połowie tego roku i w latach następnych. Obecnie rozwijana jest działalność logistyczna poza Francją, szczególnym osiągnięciem jest utworzenie joint-venture z firmą Danone w Rosji, w kraju o tak znacznym potencjale, w celu rozwijania logistyki i transportu produktów świeżych
W pierwszym półroczu 2013 sektor freight forwarding — działalność zapoczątkowana w roku 2010, osiągnęła obroty 64 mln €, odnotowując 6,2 proc. spadek w porównaniu do analogicznego okresu roku 2012.
 
Wynik z działalności operacyjnej przed uwzględnieniem wartości firmy wyniósł 55,1 mln €, odnotowując 14 proc. spadek w stosunku do pierwszego półrocza 2012 roku, co oznacza osiągniecie 2,9 proc. marży operacyjnej wobec 3,3 proc. marży, która została odnotowana w tym samym okresie w roku poprzednim. Spadek rentowności z działalności operacyjnej, uwidoczniony poprzez niekorzystne porównania z pierwszym półroczem 2012, wynika głównie z jednorazowych kosztów restrukturyzacji związanych z podjętymi środkami korygującymi w sektorze transportu. Bieżąca marża z działalności operacyjnej korzysta z wdrożonego programu CICE (ulga podatkowa od wynagrodzeń) w wysokości 5,6 mln € na pół roku i wynosi 3,1 proc. wobec 3,3 proc. marży osiągniętej w pierwszej połowie 2012 roku.
 
Wynik z działalności operacyjnej w sektorze transportu wyniósł 23,8 mln € (31,7 mln € w pierwszym półroczu 2012 r.), co przyniosło 2,4 proc. zysk w porównaniu z 3,2 proc. zyskiem odnotowanym w tym samym okresie 2012 r. Spadek rentowności uzasadnia podjęte przez załogę sektora transportowego kroki w celu wdrożenia niezbędnych w kontekście trudnej sytuacji rynkowej środków korygujących. Pierwsze pozytywne efekty działań mających na celu poprawę rentowności operacyjnej będą widoczne już w przyszłym półroczu.
Wynik z działalności operacyjnej w sektorze logistyki wyniósł 31,8 mln € (30,8 mln € w pierwszym półroczu 2012 r.) co oznacza 3 proc. zysk. Marża operacyjna z działalności wynosząca 3,6 proc. pozostała stabilna w porównaniu z pierwszym półroczem 2012. Wszystkie duże rynki logistyki obsługiwane przez grupę, takie jak Francja, Włochy i Holandia osiągają dobre wyniki – co pozwala na podejmowanie nowych przyszłościowych wyzwań poza Europą. Nadal realizowany jest plan naprawczy przejętych aktywów od spółki Nova Natie w Belgii (Anvers).
 
Sektor freight forwarding jest bliski osiągnięcia równowagi, odnotowując 30 czerwca 2013 niewielki spadek (-0,6 mln €) obrotów z działalności operacyjnej.  Zysk netto na dzień 1 września 2013 osiągnie 24,5 mln € w porównaniu z 27,4 mln € (pomniejszony ze względu na wejście w życie normy MSR 19R dotyczącej świadczeń pracowniczych) wypracowanymi w tym samym okresie w 2012 roku, co oznacza 10 proc. spadek wartości.
W tym półroczu, zgodnie ze strategią rozwoju międzynarodowego i transformacji, Norbert Dentressangle wykonał szereg ukierunkowanych i uzupełniających operacji mających na celu rozwinięcie sektora działalności zagranicznej.
- Nabycie 27 maja br. działalności logistycznej firmy Fiege we Włoszech, Hiszpanii i Portugalii, generującej około 130 mln € obrotu,
- Wraz z podpisaniem 16 lipca br. protokołu nabycia działalności freight forwarding od grupy Daher we Francji i w Rosji, przejętych zostanie 287 pracowników łącznie z wykonanym obrotem w 2012 r. w wysokości 80 mln €. Finalizacja transakcji powinna nastąpić w ciągu trzeciego kwartału, po uzyskaniu zgody francuskiego urzędu ds. kontroli konkurencji.
 
Perspektywy
W warunkach niepewnej sytuacji gospodarczej i słabej koniunktury Norbert Dentressangle będzie nadal opierał swoją politykę na rygorystycznym zarządzaniu i dynamizmie zespołów operacyjnych, aby utrzymać rentowność na poziomie lat poprzednich.  Lekka poprawa głównych wskaźników działalności grupy zaobserwowana w II kwartale 2013 roku, pierwsze efekty działań korygujących w sektorze transportu oraz tradycyjna już sezonowość wyników, znacznie lepszych w II połowie roku, pozwalają oczekiwać w następnym półroczu lepszej dynamiki wzrostu.  Dzięki stabilnej sytuacji finansowej kończącej to półrocze, która będzie ulegała poprawie w II połowie roku, grupa otrzymuje zielone światło, by kontynuować swoją strategię rozwoju w i poza Europą.

 

 

(źr. Norbert Dentressangle)

 

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.