
Do stworzenia kodeksu dobrych praktyk w rekrutacji, jego twórców skłoniły badania przeprowadzone przez amerykańską firmę StartWire, które pokazują, że odpowiednia komunikacja z rekrutowanymi osobami ma ogromny wpływ na postrzeganie firmy i jej wizerunek pracodawcy. Spośród ponad 2000 ankiet przeprowadzonych wśród osób biorących udział w rekrutacjach, aż 77 proc. ankietowanych, którzy nie otrzymali odpowiedzi na swoją aplikację zmieniło opinię o firmie na negatywną, a 58 proc. przyznało, że raczej nie kupi produktu czy usługi firmy, która nie zareagowała na ich zgłoszenie.
- Przystąpienie do koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji jest potwierdzeniem wysokich standardów rekrutacji w FIEGE. Dbanie o odpowiednią komunikację z kandydatami, zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych oraz prawidłowego przebiegu informacji jest nieodłącznym elementem przeprowadzanych przez naszą firmę rekrutacji. Wszystkie nasze działania zmierzają do pokazania pełnego wizerunku firmy Fiege - skupionej nie tylko na rozwoju biznesu, ale dbającej również o komfort swoich Pracowników, oraz o percepcję wśród kandydatów biorących udział w rekrutacjach. Wierzę, że pozwoli nam to na zatrudnianie doświadczonych, zmotywowanych i pełnych chęci do pracy pracowników - mówi Piotr Kohmann, dyrektor generalny FIEGE Sp. z o.o.
Kodeks Dobrych Praktyk w Rekrutacji - celem Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji jest promowanie dobrych praktyk w rekrutacji i tworzenie standardów w tym zakresie, biorąc pod uwagę dbałość o relację z kandydatami i ich wrażenia z procesu rekrutacji (Candidate Experience).
Zasady, jakimi powinny się kierować firmy rekrutujące przyjaźnie:
• Komunikujemy się z kandydatami.
• Udzielamy informacji zwrotnej kandydatom na przesłane aplikacje i informujemy ich o tym, na jakim etapie procesu rekrutacyjnego się znajdują.
• Jesteśmy otwarci na kontakt z kandydatem.
• Kandydat powinien mieć możliwość przesłania nam swoich zapytań i powinien wiedzieć, kto jest jego partnerem po drugiej stronie procesu rekrutacji.
• Jesteśmy rzetelni, profesjonalni i zaangażowani w relację z kandydatem.
• Rzetelnie przygotowujemy się do kontaktu z kandydatem, także podczas rozmowy rekrutacyjnej. Traktujemy go jak szansę dla naszej firmy, a nie jak kolejnego petenta. Dbamy o relację z nim.
• Dbamy o dobry przepływ informacji w firmie.
• Troszczymy się o to, by informacje na temat rekrutacji i kandydatów były sprawnie przekazywane w firmie zarówno do, jak i od kierowników liniowych.
• Dbamy o to, by kandydat miał łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji na temat procesu rekrutacji.
• Na stronie internetowej, w zakładce Kariera i w innych materiałach dotyczących pracy w naszej firmie znajdują się wszystkie niezbędne informacje dotyczące procesu rekrutacji, w tym jej przebiegu.
• Dbamy o to, by oferty pracy były jasno sformułowane.
• Przygotowując ofertę pracy, zamieszczamy w niej konkretne informacje na temat danego stanowiska i oczekiwań wobec kandydata.
• Dbamy o poufność i bezpieczeństwo danych kandydatów.
• Wykorzystujemy technologie i procesy, które zapewniają maksymalną ochronę danych osobowych kandydatów.
• Stale podnosimy kompetencje w zakresie zarządzania procesami rekrutacji oraz dzielimy się wiedzą z zakresu dobrych praktyk w tej dziedzinie.
• Na bieżąco śledzimy informacje na ten temat, bierzemy udział w dyskusjach i wszelkiego rodzaju spotkaniach, a także zbieramy przykłady ciekawych rozwiązań, które można wdrożyć w firmach. Promujemy zasady przyjaznej rekrutacji w firmie i w środowisku rekruterów.
(źr. za inf. Fiege)