
Usługa dostaw nocnych pozwala skrócić czas dostarczania części dla techników, zapewnić lepszą kontrolę statusu przesyłek i poprawić skuteczność biznesu. Na przykład serwisant zobowiązany jest do wykonania naprawy w określonym kontraktem czasie od zgłoszenia awarii np. wózka widłowego. Często są to 4 godziny od przyjęcia zgłoszenia. Realizacja tego standardu nie byłaby możliwa bez utrzymywania odpowiedniego poziomu zapasów części zamiennych lub szybkiej dostawy z magazynu centralnego.
- Korzystamy z dostaw nocnych oferowanych przez TNT Express, bo tego wymaga prowadzony przez nas biznes - mówi Krzysztof Dykrzak, dyrektor serwisu w Jungheinrich Polska: firmie produkującej i serwisującej sprzęt magazynowy – Części, zamówione przez naszych techników, muszą być dostarczone kolejnego dnia do godziny siódmej rano. W przeciwnym razie może się zdarzyć, że awaria serwisowanego przez nas sprzętu nie zostanie usunięta na czas, a to oznacza straty finansowe i niezadowolenie klientów.
W ramach ekspresowego serwisu nocnego TNT doręczenia realizowane są między godz. 1.00 w nocy a 7.00 rano na terenie całego kraju. Dostawy nie wymagają osobistej obecności odbiorcy – realizowane są za pośrednictwem specjalnych wrzutni i śluz. TNT stworzyło dla tej usługi odrębną infrastrukturę - centrum przeładunkowe w Łodzi, natomiast oddziały zostały rozlokowane tak, by zagwarantować dotarcie do każdego miejsca w kraju w ciągu 6 godzin. Stworzono siatkę dedykowanych połączeń drogowych, obsługiwanych przez wahadłowo kursujące ciężarówki. Przygotowano specjalną infrastrukturę teleinformatyczną, oferując klientom indywidualny system obsługi i wymiany danych z TNT.
(źr. TNT Express)