Z ekspresowego serwisu nocnego TNT Express korzystają firmy, których model biznesowy opiera się na sieci mobilnych pracowników. To głównie branża automatyki przemysłowej, maszyn rolniczych, maszyn budowlanych, sieci dealerów samochodowych, sektor medycznego sprzętu diagnostycznego - wynika z podsumowania działalności nowej uslugi TNT Express.
Usługa dostaw nocnych pozwala skrócić czas dostarczania części dla techników, zapewnić lepszą kontrolę statusu przesyłek i poprawić skuteczność biznesu. Na przykład serwisant zobowiązany jest do wykonania naprawy w określonym kontraktem czasie od zgłoszenia awarii np. wózka widłowego. Często są to 4 godziny od przyjęcia zgłoszenia. Realizacja tego standardu nie byłaby możliwa bez utrzymywania odpowiedniego poziomu zapasów części zamiennych lub szybkiej dostawy z magazynu centralnego.
- Korzystamy z dostaw nocnych oferowanych przez TNT Express, bo tego wymaga prowadzony przez nas biznes - mówi Krzysztof Dykrzak, dyrektor serwisu w Jungheinrich Polska: firmie produkującej i serwisującej sprzęt magazynowy – Części, zamówione przez naszych techników, muszą być dostarczone kolejnego dnia do godziny siódmej rano. W przeciwnym razie może się zdarzyć, że awaria serwisowanego przez nas sprzętu nie zostanie usunięta na czas, a to oznacza straty finansowe i niezadowolenie klientów.
W ramach ekspresowego serwisu nocnego TNT doręczenia realizowane są między godz. 1.00 w nocy a 7.00 rano na terenie całego kraju. Dostawy nie wymagają osobistej obecności odbiorcy – realizowane są za pośrednictwem specjalnych wrzutni i śluz. TNT stworzyło dla tej usługi odrębną infrastrukturę - centrum przeładunkowe w Łodzi, natomiast oddziały zostały rozlokowane tak, by zagwarantować dotarcie do każdego miejsca w kraju w ciągu 6 godzin. Stworzono siatkę dedykowanych połączeń drogowych, obsługiwanych przez wahadłowo kursujące ciężarówki. Przygotowano specjalną infrastrukturę teleinformatyczną, oferując klientom indywidualny system obsługi i wymiany danych z TNT.
(źr. TNT Express)