Dodaj ogłoszenie o pracy


Co wydarzyło się na Navigation Trends 2013?

20 czerwca 2013 r. w warszawskim Centrum Konferencyjnym Adgar Plaza odbyła się pierwsza w Polsce konferencja w całości poświęcona usługom lokalizacyjnym - Navigation Trends 2013. Patronem medialnym konferencji był m.in. portal Pracujwlogistyce.pl.
Podczas całego dnia Navigation Trends 2013, przez Centrum Konferencyjne przewinęło się ponad 150 osób z największych firm na rynku. Była to jedyna okazja, aby w jednym miejscu porozmawiać zarówno z dostawcami najbardziej popularnych w kraju aplikacji nawigacyjnych, systemów monitoringu GPS, przedstawicielami producentów samochodów czy też reprezentantami szkolnictwa wyższego i rządu.

W programie spotkania znalazła się tematyka właściwa dla całego sektora usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z dostępnymi na świecie globalnymi systemami nawigacji satelitarnej, a także zorientować się, na jakim etapie znajduje się Europa z projektem Galileo, którego komercyjne uruchomienie powinno nastąpić już w przyszłym roku. Dla wszystkich tych, którym bliski jest temat map, Marcin Maroszek z Emapy omówił proces powstawania map cyfrowych, a Łukasz Brzostek z Imagis zachęcał do korzystania z nawigacji nie tylko w życiu codziennym, ale także w biznesie. Będąc przy temacie nawigacji, największe zainteresowanie wśród uczestników konferencji wzbudził panel dyskusyjny, który poprowadził dziennikarz Tomasz Okurowski. W panelu wzięli udział przedstawiciele kluczowych na rynku firm dostarczających nawigację. Janusz M. Kamiński z AutoMapy, Łukasz Brozstek z Imagis/MapaMap, Marek Krygier (wcześniej Becker) obecnie Coyote Polska, Konrad Telakowski z Navmax oraz Piotr Laube z BMW Polska. Bardzo żywiołowa dyskusja dotyczyła zalet i wad korzystania z nawigacji mobilnej, PND oraz OEM czyli systemów nawigacyjnych fabrycznie montowanych w samochodach. Poza panelistami, udział w rozmowie brali przedstawiciele innych firm obecnych na sali, w tym Mariusz Manowski z Mio czy Katarzyna Przybylska z NaviExpert.

Takie wydarzenie jak Navigation Trends 2013 nie mogłoby się obyć bez tematyki związanej z monitoringiem GPS. Reprezentantem tej branży była firma Gannet Guard Systems, której przedstawiciele zaprezentowali jedyną w Polsce hybrydę systemu radiowego i GPS. Navigation Trends 2013 to także usługi oparte o geolokalizację oraz geomarketing. Tomasz Witt z Norbsoft dokonał przeglądu aplikacji wykorzystujących informacje o położeniu użytkownika, powiedział jakie są trendy w naszym kraju i na świecie oraz, w którym kierunku zmierza rynek. W tym tonie usługi Eniro zaprezentował także Magnus Gagnelid - Panorama Firm to już nie tylko popularne kiedyś żółte strony, ale dzięki  transformacji, PF stała się liderem w mobilnych aplikacjach wyszukiwania lokalnego. Równie duże zainteresowanie wzbudziła prelekacja Marka Wcisło z T-Mobile, który zaprezentował na czym polega geotargetowanie w działaniach marketingowych oferowanych przez T-Mobile.

Po raz pierwszy w Polsce można było zobaczyć nad czym pracują młode firmy i jakie produkty być może niebawem zdominują rynek. - Nie wszystkie małe firmy mają budżety marketingowe, które mogą wykorzystać na komunikację swojej oferty. Podczas Navigation Trends 2013 chcieliśmy umożliwić zaprezentowanie swoich osiągnięć nie tylko tym, doskonale znanym w branży, lecz także podmiotom, które dopiero w niej startują - mówił Paweł Kacperek, prezes Location-Based Media i Redaktor Naczelny największego w Polsce portalu poświęconego branży - lokalizacja.info.

W trakcie 10 minutowych prezentacji swoje produkty i usługi przedstawiło kilka firm:
Coyote Polska
Navmax
VE Systems
Navatar
Media-Tech

Podsumowaniem pierwszej w Polsce konferencji Navigation Trends było wręczenie Lokalizatorów Roku 2013 za największe osiągnięcia w branży.
Nagrody otrzymali:

1. Imagis - za konsolidację rynku
2. Eniro Polska - za digitalizację yellow pages
3. AutoMapa - za 10 lat w Polsce
4. Gannet Guard Systems - za system GanTotal
5. Media-Tech za rejestrator video z GPS - Drive Eye MT 4043

(opr. BT)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.