
Podczas całego dnia Navigation Trends 2013, przez Centrum Konferencyjne przewinęło się ponad 150 osób z największych firm na rynku. Była to jedyna okazja, aby w jednym miejscu porozmawiać zarówno z dostawcami najbardziej popularnych w kraju aplikacji nawigacyjnych, systemów monitoringu GPS, przedstawicielami producentów samochodów czy też reprezentantami szkolnictwa wyższego i rządu.
W programie spotkania znalazła się tematyka właściwa dla całego sektora usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z dostępnymi na świecie globalnymi systemami nawigacji satelitarnej, a także zorientować się, na jakim etapie znajduje się Europa z projektem Galileo, którego komercyjne uruchomienie powinno nastąpić już w przyszłym roku. Dla wszystkich tych, którym bliski jest temat map, Marcin Maroszek z Emapy omówił proces powstawania map cyfrowych, a Łukasz Brzostek z Imagis zachęcał do korzystania z nawigacji nie tylko w życiu codziennym, ale także w biznesie. Będąc przy temacie nawigacji, największe zainteresowanie wśród uczestników konferencji wzbudził panel dyskusyjny, który poprowadził dziennikarz Tomasz Okurowski. W panelu wzięli udział przedstawiciele kluczowych na rynku firm dostarczających nawigację. Janusz M. Kamiński z AutoMapy, Łukasz Brozstek z Imagis/MapaMap, Marek Krygier (wcześniej Becker) obecnie Coyote Polska, Konrad Telakowski z Navmax oraz Piotr Laube z BMW Polska. Bardzo żywiołowa dyskusja dotyczyła zalet i wad korzystania z nawigacji mobilnej, PND oraz OEM czyli systemów nawigacyjnych fabrycznie montowanych w samochodach. Poza panelistami, udział w rozmowie brali przedstawiciele innych firm obecnych na sali, w tym Mariusz Manowski z Mio czy Katarzyna Przybylska z NaviExpert.
Takie wydarzenie jak Navigation Trends 2013 nie mogłoby się obyć bez tematyki związanej z monitoringiem GPS. Reprezentantem tej branży była firma Gannet Guard Systems, której przedstawiciele zaprezentowali jedyną w Polsce hybrydę systemu radiowego i GPS. Navigation Trends 2013 to także usługi oparte o geolokalizację oraz geomarketing. Tomasz Witt z Norbsoft dokonał przeglądu aplikacji wykorzystujących informacje o położeniu użytkownika, powiedział jakie są trendy w naszym kraju i na świecie oraz, w którym kierunku zmierza rynek. W tym tonie usługi Eniro zaprezentował także Magnus Gagnelid - Panorama Firm to już nie tylko popularne kiedyś żółte strony, ale dzięki transformacji, PF stała się liderem w mobilnych aplikacjach wyszukiwania lokalnego. Równie duże zainteresowanie wzbudziła prelekacja Marka Wcisło z T-Mobile, który zaprezentował na czym polega geotargetowanie w działaniach marketingowych oferowanych przez T-Mobile.
Po raz pierwszy w Polsce można było zobaczyć nad czym pracują młode firmy i jakie produkty być może niebawem zdominują rynek. - Nie wszystkie małe firmy mają budżety marketingowe, które mogą wykorzystać na komunikację swojej oferty. Podczas Navigation Trends 2013 chcieliśmy umożliwić zaprezentowanie swoich osiągnięć nie tylko tym, doskonale znanym w branży, lecz także podmiotom, które dopiero w niej startują - mówił Paweł Kacperek, prezes Location-Based Media i Redaktor Naczelny największego w Polsce portalu poświęconego branży - lokalizacja.info.
W trakcie 10 minutowych prezentacji swoje produkty i usługi przedstawiło kilka firm:
Coyote Polska
Navmax
VE Systems
Navatar
Media-Tech
Podsumowaniem pierwszej w Polsce konferencji Navigation Trends było wręczenie Lokalizatorów Roku 2013 za największe osiągnięcia w branży.
Nagrody otrzymali:
1. Imagis - za konsolidację rynku
2. Eniro Polska - za digitalizację yellow pages
3. AutoMapa - za 10 lat w Polsce
4. Gannet Guard Systems - za system GanTotal
5. Media-Tech za rejestrator video z GPS - Drive Eye MT 4043
(opr. BT)