DHL potwierdził kontynuację współpracy z F1® na rok 2013 r. DHL sponsoruje Formułę 1® nieprzerwanie od 2004 r. piastując tytuł Oficjalnego Globalnego Partnera tych elitarnych zawodów sportów motoryzacyjnych. Wieloletnie partnerstwo obu firm jest potwierdzeniem dobrej, trwałej współpracy i konsekwentnej polityki komunikacyjnej. Pomyślna kooperacja jest możliwa ze względu na analogiczne podejście do prowadzenia biznesu obu firm. Łączą je nie tylko wspólne zasady postępowania, takie jak skupienie na jakości, szybkości i precyzji, ale także hołdowanie takim ideom jak: uczciwa rywalizacja w sportowym duchu, czy też dążenie do bycia coraz lepszym.
Przypieczętowaniem owocnej współpracy między obiema firmami jest specjalna nagroda DHL Fastest Lap Award. Jest to tytuł nadawany kierowcy, który zaliczył największą liczbę najszybszych okrążeń w danym sezonie Mistrzostw Świata Formuły 1®. Nagroda DHL Fastest Lap Award w 2012 roku trafiła do Sebastiana Vettela ze stajni Red Bull Racing, który zdobył równocześnie trzeci w karierze tytuł mistrza świata, zostając tym samym najmłodszym trzykrotnym mistrzem świata F1.
- Logistyka i wyścigi Formuły 1® - te pozornie odległe dziedziny - mają wiele wspólnego. Specyfika pracy w branży TSL wymaga dużej elastyczności ze względu na zmienne warunki oraz szybkie działanie, często pod dużą presją czasu. Można w przenośni powiedzieć, że DHL dorównuje szybkością, precyzją i pracą zespołową Formule 1®, pracuje jak dobrze naoliwiony Team F1® dostarczając najszybszy i najbardziej efektywny serwis logistyczny w biznesie. Podążając za tą analogią, gdy tylko samochody miną metę, logistyczny wyścig zaczyna się od nowa - mówi Krzysztof Bielica dyrektor zarządzający DHL Global Forwarding Polska.
DHL świadczy na mistrzostwach świata Formuły 1® pełne spektrum usług logistycznych, od ekspresowych przesyłek kurierskich, przez fracht lotniczy i morski po pośrednictwo w odprawie celnej. Zapewnia także specjalistyczną obsługę na torach wyścigowych.
DHL jako oficjalny partner logistyczny Formuły 1® w 2012 roku zrealizował kompleksowy transport do 19 miejsc na 5 kontynentach, gdzie odbywają się wyścigi F1®. Przewoził zarówno same bolidy, jak i paliwo, opony, silniki i inne części zamienne, narzędzia oraz dodatkowe materiały typu: sprzęt RTV, osprzęt komputerowy i telewizyjny umożliwiający realizację transmisji telewizyjnych, laptopy, czy też blisko sto zestawów radiowych. Transportowane było również całe wyposażenie strefy VIP, w tym namioty. Firma pracowała dla większości zespołów F1®. Średnio na każdy wyścig przewiezionych zostało 300 ton materiałów i sprzętu, a tylko drogą powietrzną transportowano 20 tysięcy poszczególnych elementów.
(źr. GHL GF)