Dodaj ogłoszenie o pracy


PCC Intermodal pozytywnie zaopiniowany w badaniu SQAS

Safety & Quality Assessment System to narzędzie służące zbadaniu i określeniu poziomu bezpieczeństwa i jakości działań operacyjnych podejmowanych w obrocie produktami chemicznymi zarówno obojętnymi, jak i niebezpiecznymi podlegającymi ADR, RID, ADN oraz materiałami szczególnego ryzyka HCDG przez podmioty funkcjonujące w łańcuchu logistycznym.

PCC Intermodal S.A. spółka obecna na rynku od 2004 roku informuje o pozytywnym przejściu badania SQAS (Safety & Quality Assessment System). Po uzyskaniu w 2012 roku Certyfikatu AEO-S firma, by zagwarantować swoim klientom najwyższą jakość obsługi, podjęła dalsze kroki badania jakości i bezpieczeństwa prowadzonych przez nią procesów. Działalność PCC Intermodal rozpoczęła się od organizacji jednego kontenerowego pociągu tygodniowo, który łączył fabrykę chemiczną Grupy PCC z nieistniejącym już dziś terminalem
w Świnoujściu. Od tamtego czasu wiele się zmieniło. Spółka organizuje w każdym tygodniu kilkadziesiąt regularnych pociągów, gwarantując niezawodny serwis intermodalny od największych portów morskich naszej części Europy (Rotterdam, Hamburg, Bremerhaven, Gdańsk, Gdynia) do miejsc przeznaczenia. Spółka zarządza terminalami w Kutnie (Centralna Polska), Brzegu Dolnym (Dolny Śląsk), Gliwicach (Górny Śląsk) oraz Frankfurcie nad Odrą (region Berlina/Brandenburgii), a przy współpracy z Duisportem obsługuje również rejon Zagłębia Ruhry.

Badanie SQAS w PCC Intermodal S.A. przeprowadzono w ramach trzech modułów:
1. Transport Service (Terminal w Kutnie, Gliwicach i Brzegu Dolnym) - w ramach tego modułu w Europie przebadanych zostało 1329 firm, w tym w  Polsce – 49!
2. Warehouse (Terminal w Brzegu Dolnym) – w ramach modułu magazyn produktów  chemicznych w Europie przebadanych jest 165 firm w tym w Polsce – 4!
3. Rail Carrier( Biuro w Gdyni oraz Jaworznie) – w ramach modułu przewoźnik kolejowy
w Europie  przebadanych jest 44 firmy w tym w Polsce – 4

Badanie SQAS to prowadzony przez niezależnych ekspertów system oceny jakości, bezpieczeństwa i wpływu na środowisko usług transportowo-logistycznych, w tym transportu ładunków chemicznych, w ramach procesów podejmowanych przez objęte dobrowolnym badaniem firmy. Raporty sporządzane są na bazie wystandaryzowanego kwestionariusza, aktualizowane cyklicznie.

(źr. PCC Intermodal S.A.)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.