Dodaj ogłoszenie o pracy


Full service leasing coraz popularniejszy - prawie 100 tys. aut służbowych w FSL

Firmy decydują się na outsourcing floty, czyli powierzenie zarządzania nią dostawcy – by zaoszczędzić czas i móc skupić się na głównej działalności firmy. Pełny leasing operacyjny, zdejmuje z klienta obowiązki związane z utrzymaniem floty aut służbowych, dlatego jest wciąż najdynamiczniej rozwijającym się sektorem leasingu samochodowego.

Z najnowszych danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów podsumowujących pierwszy kwartał 2013 wynika, że już ponad 98 tys. pojazdów należących do firm i przedsiębiorstw, obsługiwanych jest przez firmy CFM w pełnym zakresie. Pozycję lidera w tym sektorze, utrzymuje LeasePlan Fleet Management Polska, z liczbą prawie 16 tys. aut w usłudze Full Service Leasing. Idealna usługa FSL powinna maksymalnie odciążać klienta z załatwiania spraw związanych z flotą – zarówno kwestii administracyjnych, jak również w zakresie wszelkich działań operacyjnych. Pełny wynajem długoterminowy to poza kompleksowością usług i wygodą, również stabilność kosztów obsługi aut służbowych - mówi Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management.

Niewątpliwie w przypadku wynajmu długoterminowego floty podstawową zaletą jest brak konieczności mrożenia własnych środków finansowych. Ponadto raty stanowią koszt uzyskania przychodu, zmniejszając podstawę opodatkowania oraz poprawiając płynność finansową firmy. Jest to jedna z największych zachęt finansowych, w porównaniu z innymi formami finansowania, jak kredyt, czy leasing finansowy, których nie rozliczymy w kosztach. Druga grupa korzyści to strona operacyjna (serwisowa).

Full Service Leasing daje możliwość ograniczenia kosztów każdej firmie – tak małej, jak i dużej – w pełnym zakresie. Chodzi tu nie tylko o koszty obsługi związanej z samym zarządzaniem flotą, ale – szczególnie w przypadku małych firm - także koszty księgowości, HR, jak również czas poświęcony przez dyrektora lub prezesa firmy na negocjowanie warunków kredytu czy planowanie odnowień floty. Floty, którymi dziś zarządzamy, liczą od jednego do ponad 1000 aut – mówi Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management.

Według stanu na 31 marca br., spółki zrzeszone w PZWLP finansowały i zarządzały łącznie 105.006 pojazdami, z czego 80 proc. przypadło na pełny leasing operacyjny (full service leasing).

(źr. LeasePlan)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.