Dodaj ogłoszenie o pracy


CHEP Polska już 13 lat na rynku

CHEP Polska, specjalizuje się w zakresie usług wynajmu palet i kontenerów, działa na polskim rynku od roku 2000. W ciągu 13 lat spółce udało się wypracować silną pozycję, zyskując grono stałych klientów, rozbudowując swoje portfolio i sieć dystrybucyjną.
W roku 2000, kiedy CHEP wkroczył na polski rynek, przedsiębiorcy postrzegali palety w zupełnie inny sposób niż robią to obecnie. Nośniki traktowano jak kawałek drewna znajdujący się pod towarem producenta, przesyłany z punktu A do punktu B. Firmy traciły pokaźne sumy, ignorując konieczność racjonalnego prowadzenia gospodarki paletowej – nie delegowano osób odpowiedzialnych za te kwestie, menedżerowie nie byli w stanie oszacować, ile palet wykorzystują i jakie koszty to generuje.

- Upłynęło wiele czasu, zanim przekonaliśmy rynek, że system wynajmu sprzętu przynosi korzyści i pozwala na znaczne oszczędności. – przyznaje Maciej Kubiak Country General Manager Poland & Baltics.. Czas szybkiego wzrostu CHEP zbiegł się ze światowym kryzysem gospodarczym. Byliśmy świadkami tego, jak przedsiębiorstwa zaczęły dostrzegać plusy korzystania w różnych sferach z outsourcingu, w tym outsourcingu gospodarki paletowej. Podstawą działania firmy jest bardzo prosta zasada. Użytkownicy wynajmują odpowiedni sprzęt na tak długo, jak potrzebują. Producent wysyła zapakowany towar do detalistów. Potem sprzęt odbierany jest przez CHEP, oddawany do przeglądu, naprawiany (jeśli to konieczne), a następnie wraca do magazynu, gotowy do powtórnego użycia. Klienci płacą jedynie za wynajem nośników, które użytkują w określonym czasie. Wysyłają swoje produkty na rynek na paletach i „zapominają”, co się dalej dzieje z nośnikami – CHEP zajmuje się tym za nich.

Znaczne oszczędności, łatwość obsługi systemu oraz wysoka jakość palet znalazły uznanie w oczach wielu dostawców i producentów. Zbudowaliśmy bardzo silną i lojalną bazę klientów. – podkreśla Maciej Kubiak – Obecnie z rozwiązania oferowanego przez CHEP korzysta ponad pół tysiąca przedsiębiorstw na rynku lokalnym. Do firm, które korzystają z usług CHEP należy nie tylko wiele globalnych spółek operujących w branży FMCG, np. P&G czy Unilever, lecz także wiele firm o polskich korzeniach.

CHEP jest nie tylko ważnym partnerem dla producentów, lecz także dla detalistów. Firma dostarcza swoje usługi największych sieciom handlowym w kraju. Tak liczne grono klientów stanowi gwarancję, że palety CHEP są akceptowane – producenci nie muszą się martwić, że użytkowanie systemu spowoduje jakiekolwiek problemy w kontaktach z detalistami. Na terenie Polski funkcjonuje 5 punktów serwisowych, co pozwala na szybkie dostarczanie palet dostawcom. - Kluczowym aspektem usługi, którą oferujemy, jest jakość palet CHEP. Sprzęt przez nas dostarczany jest wykonany z najwyższej jakości surowców, dokonujemy też przeglądów i napraw wszelkich elementów, gdy tylko jest to konieczne. Czynniki te sprawiają, że jakość palet CHEP jest o wiele wyższa niż palet jednorazowych czy palet w systemie wymiany – podkreśla Maciej Kubiak.

Kluczem do sukcesu w biznesie jest umiejętność budowania relacji. Z tym przekonaniem zgadza się także Maciej Kubiak. CHEP buduje długoterminowe kontakty ze swoimi klientami. Staramy się dopasować rozwiązania do naszych partnerów biznesowych, zdajemy sobie bowiem sprawę, że łańcuch dostaw każdej firmy działa na innej zasadzie i dlatego każdy ma inne potrzeby. Poprzez pracę z naszymi klientami staramy się wygenerować efekt synergii, na przykład w zakresie transportu i składowania, w celu polepszenia ogólnej wydajności łańcucha dostaw i obniżenia kosztów.

Plany i wyzwania
Jakie są największe wyzwania dla CHEP w Polsce? Chcielibyśmy utrzymać tempo wzrostu, które notowaliśmy w ostatnich latach - mówi Maciej Kubiak. Aby to osiągnąć, zwracamy się w stronę nowych sektorów, z którymi do tej pory jeszcze nie współpracowaliśmy. Wejście w nowe branże zawsze stanowi wyzwanie związane z odmiennymi oczekiwaniami nowych klientów. Ważne, aby wchodząc na nowe rynki, wykazać się elastycznym podejściem. Spółka rozwija się dynamicznie nie tylko w Polsce, lecz także w innych krajach Europy Centralnej i Wschodniej. W 2012 roku firna otworzyła działalność  na 7 nowych rynkach, w tym w trzech krajach bałtyckich - na Litwie, Łotwie i w Estonii. Zaobserwowaliśmy, że wiele spółek międzynarodowych zdecydowało się przenieść działalność do Europy Środkowo-Wschodniej i korzystać z systemu wynajmu palet oferowanego przez CHEP po tym, jak natrafiły na problemy związane z brakiem wydajności i wysokimi kosztami użytkowania systemu wymiany palet białych. Dzięki temu rozszerzeniu możemy odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów, oferując im ulepszone usługi zwiększające efektywność działania i zmniejszające koszty łańcucha dostaw– mówi Maciej Kubiak.

Cele na najbliższy czas Country General Manager Poland & Baltics podsumowuje krótko: korzyści, jakie rozwiązanie oferowane przez CHEP przyniosło branży FMCG, są naprawdę znaczące– teraz mamy nadzieję powtórzyć to w innych sektorach. Sukces, jaki odnieśliśmy w Polsce, chcemy zaś powtórzyć w krajach bałtyckich. Maciej Kubiak dołączył do spółki CHEP Polska w 2001 r. jako kierownik ds. rozwoju. Następnie zajmował stanowiska związane z obsługą klientów i zarządzaniem aktywami w regionie Europy Centralnej, a w lipcu 2010 r. został Krajowym Dyrektorem Generalnym CHEP Polska. W 2012 r. w ramach rozszerzenia działalności CHEP podjął się także kierowania nowymi przedsięwzięciami spółki w krajach bałtyckich – na Litwie, na Łotwie i w Estonii.

(źr. CHEP Polska)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.