Dodaj ogłoszenie o pracy


150 pociągów na trasie Swarzędz - Rotterdam w ciągu jednego roku

15 tys. TEU tylko przewiozły ERS Railways we współpracy z PKP CARGO oraz CLIP Logistics Sp. z o.o. przez 12 miesięcy, jakie upłynęły od uruchomienia połączenia między Poznaniem a portem w Rotterdamie. W ramach regularnego połączenia trasę tę przejechało już blisko 150 pociągów przewożących ładunki wyłącznie w kontenerach i naczepach intermodalnych. Jest to pierwszy serwis dedykowany przede wszystkim transportowi ładunków kontynentalnych aby umożliwić klientom efektywne wykorzystanie połączeń promowych Rotterdam – Wielka Brytania.

Pociągi relacji Swarzędz koło Poznania – granica państwa (Oderbrücke) – Rotterdam kursują trzy razy w tygodniu. Trasę o długości 1 tys. km pokonują przeciętnie w ciągu 20 godzin. Czyni to połączenie konkurencyjnym w stosunku do transportu drogowego. Całą trasę obsługują na zmianę dwie lokomotywy – jedna wielosystemowa w barwach PKP CARGO (Siemens EU45) i jedna należąca do ERS Railways.

- PKP CARGO konsekwentnie rozwija obecność poza granicami kraju. Dzięki posiadanym certyfikatom przyznanym przez narodowe instytucje nadzorujące rynek kolejowy, nasza spółka samodzielnie realizuje przewozy na terenie Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii, a od kwietnia br. również Belgii. Staramy się o uzyskanie podobnych uprawnień w Holandii i na Węgrzech – podkreśla Łukasz Boroń, Prezes Zarządu PKP CARGO.

Połączenie pomiędzy Poznaniem a Rotterdamem okazało się sukcesem dzięki współpracy PKP CARGO z ERS Railways, które jest autorem całego konceptu. - Cieszę się, że połączenie Rotterdam - Poznań rozwinęło się tak szybko i to zaledwie w 12 miesięcy. Okazało się, że starannie przemyślany produkt intermodalny może stanowić istotną część łańcucha dostaw także w tych połączeniach, w których klienci oczekują niezwykle konkurencyjnych stawek. Razem z naszymi partnerami realizujemy projekt, w którym wyeliminowaliśmy zbędne operacje takie jak wymiana lokomotyw na granicy. Dzięki temu udało nam się skupić jeszcze bardziej na potrzebach klientów oraz wzmocniliśmy naszą pozycję na korytarzu Rotterdam - Poznań - powiedział Frank Schuhholz, Dyrektor Zarządzający ERS Railways B.V.
(źr. PKP Cargo)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.