Dodaj ogłoszenie o pracy


Rynek leasingu pojazdów - wyniki PZWLP po I kwartale 2013 roku

Po pierwszym kwartale 2013 roku floty członków Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów liczyły ponad 105 tysięcy samochodów. Wzrost rok do roku wyniósł 10 procent, a największa liczba pojazdów przypadła na pełny leasing operacyjny (full service leasing).

Według stanu na 31 marca br., spółki zrzeszone w PZWLP finansowały i zarządzały łącznie 105.006 pojazdami. Oznacza to wzrost w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2012 roku o 10,4 procent (9.856 samochodów). W full service leasingu (FSL) było 84.067 aut, w leasingu z serwisem (LS) – 12.177, a w wyłącznym zarządzaniu – 8.762 pojazdy.

- Przyrost niemal dziesięciu tysięcy pojazdów w ciągu dwunastu miesięcy wskazuje na systematyczny rozwój flot należących do członków Związku. Rok 2013 jest jednak trudny, co widać przy porównaniu wyników kwartał do kwartału. Między 31 grudnia 2012 a 31 marca 2013 roku wzrost był niemal zerowy i taka tendencja, „zero plus”, może się utrzymać w ciągu bieżącego kwartału. Obok czynników obiektywnych – sytuacji gospodarczej w Polsce i w Europie – zgodnie z naszymi przewidywaniami następuje wyraźny odwrót od wyłącznego zarządzania. W ciągu roku usługa ta straciła prawie 4 procent samochodów, a w ciągu ostatniego kwartału prawie 13 procent – mówi Leszek Pomorski, prezes Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów.

Pierwszą piątkę firm członkowskich PZWLP stanowiły: LeasePlan Fleet Management, Arval Service Lease, Alphabet Polska Fleet Management, Carefleet i BRE Leasing. Największą flotę w full service leasingu (15.937) oraz w wyłącznym zarządzaniu (3.392 samochody) miał LeasePlan, a w leasingu z serwisem – PKO Leasing (4.284 auta).

Po pierwszym kwartale 2013 roku PZWLP obejmował 73 procent samochodów wynajmowanych w full service leasingu oraz prawie 72 procent wszystkich pojazdów w wynajmie długoterminowym na polskim rynku. Razem z niezrzeszonym Masterlease, łączna liczba samochodów w wynajmie stanowiła niemal 86 procent rynku.

(źr. PZWLP)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.