Dodaj ogłoszenie o pracy


Leasing pojazdów rozwija się powoli, ale w stałym tempie

Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów podsumował wyniki firm flotowych na koniec 2012 roku. Według statystyk podanych przez członków PZWLP, rozwój organiczny Związku wyniósł 9 proc. rok do roku. Wynajem w Polsce rozwija się więc w stałym tempie.

 

Z piętnastu raportujących firm PZWLP, czternaście zanotowało wzrosty. Według stanu na 31 grudnia 2012 roku, Związek w wynajmie długoterminowym łącznie finansował i zarządzał 104.977 pojazdami. W full service leasingu (FSL) było 83.696 aut, w leasingu z serwisem (LS) – 11.239, a w wyłącznym zarządzaniu (FM) – 10.042 samochody.

 

Wyniki Związku wskazują na stabilny rozwój branży. Ze względu na fuzje, przejęcia i przystąpienie nowych członków, które miały miejsce w ostatnim roku, zdecydowaliśmy się przeanalizować dane z punktu widzenia rozwoju organicznego, który w bardziej przejrzysty sposób pokazuje przyrost samochodów, czyli realny rozwój branży – mówi Leszek Pomorski, prezes Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Wzrost firm PZWLP w wynajmie długoterminowym wyniósł 9 procent rok do roku. W usługach opartych na flotach należących do członków Związku – w full service leasingu oraz w leasingu z serwisem liczonych łącznie – skala wzrostu była zbliżona i wyniosła 9,18 procent.

 

Dane za rok 2012 podkreślają rozwój charakterystycznych tendencji w wynajmie długoterminowym pojazdów. Należą do nich między innymi stabilne, stałe tempo wzrostu full service leasingu, który jest najpełniejszym i najbardziej kompleksowym produktem wynajmu, oraz stagnacja wyłącznego zarządzania, na co wskazuje skala jego rozwoju: nieco ponad pół procent – wyjaśnia Leszek Pomorski.

PZWLP obejmuje obecnie ponad 73 procent polskiego rynku wynajmu ogółem i 75 procent full service leasingu. Razem z niezrzeszonym, ale raportującym wspólnie z PZWLP Masterlease, udział w branży wynajmu wynosi ponad 87 procent.

 

(źr. PZWLP)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.