Dodaj ogłoszenie o pracy


2 tys. paczkomatów w Wielkiej Brytanii w 2013 roku

Rok 2013 ma być przełomowy w ekspansji paczkomatów InPost zagranicą.Grupy Integer.pl skupi się w I półroczu 2013 roku na jednym z trzech największych na świecie pod względem wartości i wiodącym w Europie - brytyjskim rynku e-commerce. Sektor e-handlu w UK dynamicznie rośnie w tempie 40 proc. rocznie. W 2012 roku wyceniany był na około 78 mld funtów - czyli niemal o 14 razy więcej niż polski e-commerce – a w 2013 roku może wzrosnąć o 11,5 proc., do 87 mld funtów. Integer.pl wdrożyć ma na nim do końca 2013 roku aż 2 000 paczkomatów InPost. Dotychczas rozlokowała w UK już 200 urządzeń do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek.

Ekspansja paczkomatów na brytyjski rynek e-commerce dokonywana jest w oparciu o nowy, łączony model biznesowy oparty na otwartej współpracy z partnerami, połączonej z aktywną sprzedażą własną. Urządzenia te będą udostępniane w Wielkiej Brytanii zarówno w ramach współpracy z lokalnymi operatorami i firmami kurierskimi, jak też bezpośrednio z branżą e-commerce. Dla Integer.pl na rynku brytyjskim pracuje już 35-osobowy sales team oferujący pełną obsługę logistyczną dla 120 tys. brytyjskich e-sklepów, które stanowią 95 proc. rynku e-commerce w UK.

Plany ekspansji zagranicznej paczkomatów na 2013 rok obejmą – poza Wielką Brytanią - m.in. Francję, Węgry, Turcję, Norwegię i Szwecję, a tegoroczne inwestycje w rozwój sieci szacowane są nawet na miliard euro. Ponadto, w ciągu najbliższych dwóch lat urządzenia  te mogą pojawić się również w obu Amerykach, a potem także w Azji.
- Potencjał brytyjskiego rynku e-commerce jest niemal 14 krotnie większy niż w Polsce. Nie ma w Europie drugiego takiego kraju, w którym w tak dynamicznym tempie rozwija się sprzedaż online, a co za tym idzie – konieczność zapewnienia profesjonalnej obsługi logistycznej. Do wejścia z Paczkomatami na brytyjski rynek e-commerce przygotowywaliśmy się pod względem operacyjnym ponad rok. Projekt ten wymagał od nas nie tylko stworzenia dedykowanego zespołu sprzedażowego, który działa na lokalnym rynku, ale też zintegrowania Paczkomatów z platformami sprzedażowymi dostępnymi w UK. Koszty związane z wejściem do Wielkiej Brytanii szacujemy na 45 mln euro, ale zakładamy, że już po trzech latach wpływy z brytyjskiego rynku będą stanowiły nawet 25 proc. naszych przychodów – zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Globalna sprzedaż internetowa w systemie B2C wzrosła w 2012 roku względem 2011 roku - według  analityków eMarketera - o 21,1 proc. i osiągnęła poziom biliona dolarów, notując jednocześnie prognozowany 18,3 proc. potencjał wzrostu w 2013 roku, co da 1,3 biliona dolarów. Wielka Brytania należy do czołowej, światowej trójki – po USA i Chinach – liderów sektora e-commerce pod względem wartości tego rynku. Dane prognozowane przez eMarketera wskazują, że UK utrzyma w 2013 roku tę wysoką pozycję, zachowując jednocześnie - podobnie, jak rok wcześniej - pierwsze miejsce na świecie pod względem przychodu na jednego użytkownika kupującego online. Średnia wartość zakupów dokonywanych przez mieszkańca UK szacowana jest na 3.878 dolarów w 2013 roku w porównaniu z 3.585 dolarami w 2012 roku, przy średniej globalnej na poziomie 1.318 dolarów względem 670 dolarów w przypadku chińskiego rynku e-commerce.

Wielka Brytania odnotowała w 2012 roku 14 proc. wzrost liczby zamówień internetowych, a wartość sprzedaży online względem całości sprzedaży wynosiła 10 proc. przy około 3 proc. w przypadku Polski. W 2012 roku aż 34,8 mln Brytyjczyków zrobiło zakupy w sieci, a w 2013 roku liczba ta ma wzrosnąć do 36,5 mln. Ponadto, zgodnie z raportem IMRG – The UK’s Trade Body for e-Commerce całkowita liczba wysłanych paczek (razem ze zwrotami) na rynku brytyjskim wyniosła w 2012 roku 1,3 mld, a według prognoz ma wzrosnąć do 2017 roku o 67 proc. do 2,2 mld paczek.

(źr. Grupa Integer.pl)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.