Dodaj ogłoszenie o pracy


Pierwsze samodzielne przewozy PKP Cargo do Rheinhausen nad Renem

Po raz pierwszy skład prowadzony przez lokomotywę z logo PKP Cargco dotarł do portu przeładunkowego nad Renem w Rheinhausen. Pociąg trasę z Wrocławia do Reinhausen koło Duisburga liczącą ponad 1 tys. km pokonał w ciągu 30 godzin. Są to kolejne samodzielnie zrealizowane przez PKP CARGO przewozy na terenie Niemiec.

Pociąg wyruszył z Wrocławia w poniedziałek 8 kwietnia o godz. 14.00. Na terenie Polski skład prowadziła lokomotywa ET22, zaś Niemiec (Rzepin – Rheinhausen) wielosystemowa jednostka Siemens EU45, również w barwach PKP CARGO. Pociąg przewożący na 29 wagonach kontenery pokonał na terenie Niemiec trasę około 750 km i dotarł do stacji docelowej we wtorek, 9 kwietnia około godz. 20. W proces przewozowy zaangażowana była spółka CARGOSPED, która w ramach Grupy PKP Cargo Logistics specjalizuje się w obsłudze spedycji kolejowej i intermodalnej.

PKP Cargo systematycznie rozszerza swoją obecność na terenie Niemiec. Obecnie regularnie prowadzone są pociągi m. in. do Hamburga, ładunki klientów docierają przez Niemcy do portów w Rotterdamie i Antwerpii oraz do granicy francuskiej (Saarbrücken). Przejazd w ramach samodzielnej działalności przewozowej są możliwe w wyniku otrzymania w grudniu 2010 r. od administracji niemieckiej odpowiedzialnej za transport kolejowy (Eisenbahn–Bundesamt) Certyfikatu Bezpieczeństwa w zakresie części „B”.

PKP CARGO posiada obecnie certyfikaty bezpieczeństwa uprawniające do samodzielnej realizacji przewozów również w Republice Czeskiej, Republice Słowackiej Austrii i Belgii. Spółka ubiega się o certyfikaty w kolejnych krajach, na Węgrzech i w Holandii.
(źr. PKP CARGO)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.