Paczkomaty InPost rozpoczęły stałą obsługę logistyczną napraw gwarancyjnych sprzętu firmy Samsung. To pierwszy przykład realizacji logistyki odwróconej w Polsce. Paczkomaty InPost obsługują logistycznie naprawy gwarancyjne i poza gwarancyjne produktów firmy Samsung od listopada 2012 r. Po udanym pilotażu na wybranym asortymencie, obie firmy planują rozszerzyć owocną współpracę.
- Okres pilotażu pokazał, że znacząco zwiększa ona satysfakcję klientów i skraca czas jaki musi on poświęcić na realizację naprawy gwarancyjnej. Jesteśmy obecnie jedynym producentem sprzętu oferującym tą innowacyjną metodę – mówi Konrad Szewczak, Service Administration Systems Development Specialist, Samsung Polska.
Dzięki usłudze Paczkomatów InPost zwrot sprzętu Samsunga jest niezwykle prosty. Wystarczy krótka rozmowa telefoniczna z Centrum obsługi Samsung, by załatwić wszelkie formalności. Następnie Klient otrzymuje sms z kodem umożliwiającym nadanie paczki w dowolnym Paczkomacie. Nie musi już czekać na kuriera, może nadać przesyłkę w jednym z 700 Paczkomatów, o każdej porze dnia i nocy. Klient nie płaci za paczkę, nie musi jej nawet adresować. Jak zapewnia InPost, usługa jest w pełni bezpieczna – system monitoringu i nagrania video pozwalają śledzić każdy etap przesyłki.
Logistyka odwrócona staje się coraz ważniejszą usługą także dla branży e-commerce. Szczególnie w związku z dyrektywą UE, która ujednolica sposób funkcjonowania e-sklepów i wydłuża czas, w którym Klient może dokonać zwrotu towaru. Logistyka odwrócona z zastosowaniem Paczkomatów, umożliwia łatwą i szybką obsługę zwrotów, wymian, czy reklamacji towaru. Klient sklepu internetowego, który współpracuje z Paczkomatami InPost, może bezpłatnie zwrócić towar korzystając z portalu szybkiezwroty.pl. Z usługi korzysta już kilkadziesiąt sklepów, m.in.: Czasnabuty.pl, eastend.pl, winsport.pl, willsoor-shop.pl.
(źr. InPost)