Dodaj ogłoszenie o pracy


Odbiór i zwrot samochodu flotowego - Badanie Satysfakcji Kierowców PZWLP – część II

Wyniki przeprowadzonego na zlecenie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów Badania Satysfakcji Kierowców wykazały, że odbiór i zwrot samochodów flotowych należą do kwestii szczególnie istotnych dla użytkowników służbowych aut. Ankietowani kierowcy wystawili firmom zrzeszonym w Związku wysokie noty w obydwu kategoriach.

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy, licząc od daty przeprowadzenia Badania Satysfakcji Kierowców, 22 proc. ankietowanych odebrało nowy samochód flotowy, a cztery piąte użytkowników zrobiło to we wcześniejszym okresie. Dominowały (obejmując 90 proc. z 700 ankietowanych) trzy główne sposoby przekazania pojazdu kierowcy. 39 proc. użytkowników odebrało samochód w firmie, w której oddawali poprzednie auto. 32 proc. otrzymało pojazd w miejscu pracy, a 20 proc. odebrało go u dealera. W pozostałych przypadkach, liczących łącznie 10 proc. odpowiedzi, połowę stanowił bezpośredni odbiór w firmie wynajmu, a po 2% – odbiór  od innego pracownika i dostarczenie samochodu do miejsca zamieszkania kierowcy.
W hierarchii istotnych elementów odbioru samochodu, badani za najważniejszy uznali zgodność parametrów pojazdu z zamówieniem. Jako niezwykle ważny i bardzo ważny aspekt wskazało go 60 proc. respondentów, a jako ważny – 29 proc. Duże znaczenie miało również bezproblemowe przekazanie samochodu (57 proc. wskazań jako niezwykle ważne i bardzo ważne oraz 36% jako ważne), a także poinformowanie kierowców o ich obowiązkach, na przykład związanych z codzienną obsługą samochodu czy częstotliwością serwisowania (niezwykle ważne i bardzo ważne – 56 proc., ważne – 37 proc.). Komunikacja w sprawie terminu odbioru samochodu to odpowiednio 48 proc. i 39 proc.. Stosunkowo najmniejsze znaczenie (24 proc. i 45 proc.) miało uzyskanie dodatkowych informacji o usługach dostawcy pojazdów dla firmowych kierowców.
Badanie poziomu satysfakcji z odbioru pojazdów obejmowało identyczne elementy. Respondenci byli najbardziej zadowoleni ze zgodności otrzymanego samochodu z zamówieniem: pozytywnych not było łącznie 91 proc., w tym 66 proc. ocen w przedziale „doskonale i bardzo dobrze” oraz 25 proc. ocen dobrych. Bezproblemowe przekazanie nowego samochodu zyskało odpowiednio 59 proc. i 34 proc., a informacje o obowiązkach kierowcy – 50 proc. i 37 proc.. Komunikację w sprawie terminu odbioru pojazdu ankietowani określili w 48 proc. jako doskonałą i bardzo dobrą, a w 38 proc. jako dobrą. Najniższe noty uzyskały „dodatkowe informacje o usługach dostawcy dla kierowcy” (30 proc. i 44 proc.), jednak dla badanych były one jednocześnie najmniej istotne.
Podsumowanie poziomu zadowolenia kierowców z procesu odbioru samochodu wskazuje, że najwyższe noty otrzymały kategorie, które ankietowani wskazali jako najważniejsze: zgodności parametrów auta z zamówieniem i jego bezproblemowe przekazanie.

Po zakończeniu kontraktu zwrot samochodu następował na klika sposobów. Dominowały dwie główne metody: po 41 proc. wskazań uzyskały odbiór pojazdu z miejsca pracy badanego oraz dostarczenie auta przez kierowcę do sprzedawcy, przy jednoczesnym odbiorze nowego samochodu. Do mniej popularnych metod należały: oddanie pojazdu przez kierowcę w wyznaczonym miejscu (12 proc.), odbiór z miejsca zamieszkania użytkownika (3 proc.) i dostarczenie auta przez kierowcę do sprzedawcy, ale bez odbioru nowego samochodu (2 proc.). Spośród 700 ankietowanych 12 proc. zwracało samochód flotowy w ciągu 6 miesięcy przed badaniem.

Wśród najważniejszych elementów związanych ze zwrotem samochodu flotowego, kierowcy wymieniali dwie procedury, które otrzymały po 89 proc. wskazań jako niezwykle ważne, bardzo ważne i ważne: otrzymanie dowodu na zwrot auta w prawidłowy sposób oraz łatwość procedury zwrotu.
(źr. PZWLP)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.