Dodaj ogłoszenie o pracy


VGL Cargo - nowy gracz na rynku frachtu lotniczego!

 

Grupa VGL, operator logistyczny, posiadający rozbudowany wachlarz usług logistycznych, powołał do życia nową spółkę VGL Cargo, której specjalizacją będzie fracht lotniczy. VGL Cargo ma siedzibę w Gdyni, a pierwszy oddział operacyjny powstał w Poznaniu.

 

Wielkopolska ma korzystne położenie w przestrzeni zarówno krajowej, jak i europejskiej oraz gęstą sieć komunikacyjną, a Poznań jest metropolią wielofunkcyjną z dobrą infrastruktura korytarzy transportowych - TEN-T [transeuropejskie sieci transportowe], które zapewniają optymalny przepływ towarów w transporcie drogowym i lotniczym. Taka lokalizacja umożliwia współpracę nie tylko z poznańską Ławicą ale również Warszawą, Łodzią, Wrocławiem, Gdańskiem, Berlinem, Lipskiem, Monachium, Frankfurtem, Pragą i Amsterdamem. Wielkopolska szczyci się również zróżnicowaną i dynamiczną gospodarką o dużym potencjale, znaczącym zaangażowaniem kapitału zagranicznego, wysoką atrakcyjnością inwestycyjną oraz sławnymi Międzynarodowymi Targami Poznańskimi.


- Poznań jest miejscem szczególnym za względu na wyjątkowo elastyczną i perfekcyjną obsługę agenta handlingowego dla cargo na lotnisku Ławica. Biorąc dodatkowo pod uwagę sprzyjający Urząd Celny, klienci mogą liczyć nie tylko na wiele usług dodatkowych, ale również na bardzo sprawne odprawy celne - mówi Marta Masiak general manager VGL Cargo Sp. z o.o.


Jak podaje Zarząd Województwa Wielkopolskiego, z punktu widzenia nakładów na działalność badawczo - rozwojową najbardziej perspektywiczne są takie branże, jak produkcja sprzętu transportowego, mebli, maszyn i urządzeń, pojazdów samochodowych, przyczep i naczep, chemikaliów i wyrobów chemicznych oraz napojów. Z kolei z punktu widzenia sprzedaży produktów nowych i istotnie ulepszonych, perspektywiczne są produkcja urządzeń elektrycznych, wyrobów z pozostałych mineralnych surowców niemetalicznych oraz pojazdów samochodowych, przyczep i naczep. Tak duży potencjał produkcyjny generuje potrzeby na szybki i sprawny transport tych dóbr, co może zapewnić fracht lotniczy oraz profesjonalna obsługa spedycyjna i logistyczna.


Optymizm w lotniczym cargo

Według najnowszych danych Reuters, szacuje się, że 40 proc. wartości towarów wysyłanych jest drogą powietrzną. Również cieszy względny optymizm IATA (organizacji reprezentującej 84 proc. regularnych przewoźników, bez tanich linii)), wyrażony w prognozach na rok 2013. Jak stwierdził dyrektor generalny IATA, Tony Tyler - Poprawa perspektyw wynika z lepszej działalności linii lotniczych w trudnych warunkach.


VGL Cargo, biorąc pod uwagę popyt na terenie kraju, szczególną uwagę skupia na firmach z branży elektronicznej, medycznej, chemicznej, oraz części urządzeń. Oferta firmy uwzględnia również przewóz materiałów niebezpiecznych – DGR. Mając partnerską sieć międzynarodową realizuje wysyłki we wszystkich relacjach, jednak ze względu na trendy rynkowe kierunkami szczególnego zainteresowania są Azja, Australia i Stany Zjednoczone.

(źr. Grupa VGL)

 


Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.