Na początku stycznia siedlecka firma Express Inter Auto odebrała w serwisie Renault Trucks 20 nowych ciągników Renault Magnum 480 DXi. To pierwsze pojazdy francuskiej marki w liczącej 125 sztuk flocie przewoźnika. Nowe ciągniki będą pracować w transporcie międzynarodowym, współpracując z naczepami kurtynowymi.
Wszystkie te ciągniki mają jednakową kompletację – pod ich kabinami pracują znane z doskonałych osiągów i niewielkiego zużycia paliwa 13-litrowe silniki DXi o mocy 480 KM. Ponieważ samochody podlaskiego przewoźnika wożą często ładunki z zachodu Europy bezpośrednio do naszych wschodnich sąsiadów, zostały też wyposażone w zbiorniki paliwa o maksymalnej pojemności. Mieści się w nich 1455 litrów oleju napędowego. Przekonującymi argumentami o zakupie Magnum okazały się niskie zużycie paliwa, doskonałe wyposażenie pojazdów oraz gęsta sieć serwisowa Renault Trucks.
- To bardzo nowoczesne pojazdy i liczę na to, że będą jeździły ekonomicznie. Jeśli się sprawdzą to może nasz tabor zasilą kolejne pojazdy Renault. Spodobała mi się zarówno oferta, jak i sposób podejścia do naszych potrzeb przez Renault Trucks Polska - mówi właściciel Express Inter Auto. - Nasze samochody jeżdżą po całej Europie, często także za naszą wschodnią granicę. Kursy są długie, więc kierowcy spędzają w samochodach dużo czasu. Powinni więc mieć zapewnione jak najlepsze warunki pracy. To pomaga nie tylko w zapewnieniu bezpieczeństwa ładunków, ale także w uzyskiwaniu niskiego zużycia paliwa. Chcąc ten parametr zracjonalizować zdecydowaliśmy się na samochody ze zautomatyzowanymi skrzyniami biegów. Chcemy też w najbliższych dniach przeprowadzić dla kierowców szkolenie ekonomicznej jazdy Optifuel Training oferowane przez RTP - mówi Leszek Pieńkowski właściciel firmy Express Inter Auto.
Wprowadzone trzy lata temu wysokie kabiny Magnum zapewnia najwyższy komfort zarówno podczas pracy, jak i wypoczynku. Zautomatyzowana skrzynia biegów Optidriver+ dba o łagodne i płynne przekazywanie na koła mocy 480-konnego silnika, przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa. Nowoczesna, nie przeładowana przełącznikami deska rozdzielcza przekazuje czytelnie najważniejsze informacje. Co do wygody życia, jeden z kierowców tak ocenił komfort kabiny: To przecież Magnum! - Tu można sobie nawet pochodzić i rozprostować kości. Kabiny w samochodach Express Inter Auto są w pełni wyposażone. Znalazły się w nich nie tylko nowoczesne tachografy, klimatyzacje i lodówki, ale także uprzyjemniające życie wysokiej jakości radioodtwarzacze z odczytem formatu MP3 i odpowiednimi systemem nagłośnienia.
Express Inter Auto od 1993 roku zajmuje się międzynarodowym transportem towarów. Od 18 lat jest członkiem Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD). Zatrudnia ok. 200 osób, w tym 170 kierowców. W swoim taborze ma obecnie 125 zestawów – większość to ciągniki z naczepami chłodniczymi. Są w nim także naczepy plandekowe (100 m sześc.) i zestawy przestrzenne (120 m sześc.). Wszystkie pojazdy firmy wyposażone są w łączność GSM i monitoring GPS. Większość z zestawów to pojazdy chłodnicze, zaopatrzone także w urządzenia do kontroli i rejestracji temperatury podczas transportu. Firma prowadzi też warsztat i myjnię TIR oraz sprzedaje części zamienne do agregatów chłodniczych.
(źr. opr. za inf. Renault Trucks Polska)