Od grudnia 2012 r. GLS Poland w ramach usługi Info-Service z wyprzedzeniem powiadamia odbiorców paczek za pomocą maila oraz wiadomości SMS o statusie paczki. Nowa usługa jest bezpłatna i zwiększa skuteczność dostawy na etapie „ostatniej mili”.
- Dzięki odpowiednio wcześnie wysłanej informacji odbiorca włączony jest w łańcuch dostawy od samego początku - wyjaśnia Tomasz Kroll, district manager GLS Poland. - Ułatwia to Odbiorcy zaplanowanie swojego czasu i umożliwia ewentualny wybór alternatywnej formy dostawy - dodaje Tomasz Kroll.
Wprowadzane rozwiązanie stanowi nowość na rynku przesyłek kurierskich w Polsce – tylko w GLS Odbiorca z wyprzedzeniem otrzyma informację o przewidywanym dniu dostawy wraz z określeniem trzygodzinnego przedziału czasowego, w którym przyjedzie kurier. Usługa Info-Service nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami dla nadawcy. Uruchamiana jest bezpłatnie, jeśli tylko oprócz danych paczki do GLS przekazany zostanie również adres mailowy oraz numer telefonu do odbiorcy. W przypadku wystąpienia ewentualnych problemów z doręczeniem przesyłki zostanie również wysłana wiadomości SMS.
Pierwszy mail wysyłany jest, kiedy nadawca przekaże dane paczki do GLS – zawiera informację o przewidywanym dniu dostawy. Z kolejnej wiadomości odbiorca dowie się, w jakim trzygodzinnym przedziale czasowym danego dnia zostanie dostarczona przesyłka, które usługi zostały do niej zamówione i czy na przykład należy przygotować kwotę pobrania. Jeśli mimo powiadomienia nikogo nie ma w domu, odpowiedni mail oraz SMS informuje o tym, co stało się z przesyłką – czy kurier zostawił ją na przykład u sąsiada lub
w najbliższym punkcie ParcelShop. W przypadku paczek wysyłanych poza granice kraju status przesyłki podawany będzie dodatkowo w języku niemieckim, angielskim lub francuskim.
- Ludzie stają się coraz bardziej mobilni, jednak wciąż chcą otrzymywać swoje paczki szybko i bezpiecznie - podsumowuje Tomasz Kroll. - Wprowadzając usługę Info-Service znaleźliśmy rozwiązanie, pozwalające zwiększyć odsetek paczek doręczonych bezpośrednio do odbiorcy.
(źr. GLS Poland)