Dodaj ogłoszenie o pracy


Terminal BCT uruchomił regularne połączenie kolejowe z Warszawą

 

 

 

Bałtycki Terminal Kontenerowy 19 listopada 2012 r. rozpoczął obsługę nowego regularnego połączenia kolejowego realizowanego na trasie Gdynia – Warszawa, uruchomionego przez dwóch operatorów kolejowych ATC Rail i Cargosped. To pierwsze regularne połączenie gdyńskiego portu ze stolicą i Mazowszem, na terenie którego znajduje się wiele firm zajmujących się eksportem i importem.
- Nasi klienci od dawna poszukiwali intermodalnego rozwiązania łączącego stolicę z portami polskimi, które zapewniałoby wysoką częstotliwość, szybki tranzyt, konkurencyjne ceny i szeroką dostępność dla wszystkich zainteresowanych. Z oczywistych względów Warszawa jest bardzo dużym rynkiem konsumpcji i produkcji w naszym kraju, generującym ogromny ruch towarów. Jesteśmy przekonani, że Mazovia Ekspress odpowie na to zapotrzebowanie i pozwoli na sprawną obsługę tego rynku jednocześnie wyeliminuje uciążliwy ruch ciężarowy z aglomeracji stołecznej kierując go na statki zawijające do Gdyni!  - powiedział Piotr Frąckowiak, Intermodal Manager w BCT.
Połączenie z Warszawą będzie obsługiwane w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym BCT Gdynia dwa razy w tygodniu, w poniedziałki i czwartki. Współpracując z 16 operatorami intermodalnymi Terminal realizował dotychczas regularne połączenia z Gliwicami, Kutnem, Radomskiem, Sławkowem i Gądkami pod Poznaniem oraz około 15 mniej regularnych połączeń z innymi miastami w  Polsce,  m.in. z  Lublinem, Łodzią i Olsztynem.
BCT konsekwentnie rozwija swoje możliwości w zakresie transportu intermodalnego wykorzystującego połączenia kolejowe. Udział kolei w obsłudze terminalu systematycznie  się powiększa i  dziś  stanowi średnio 40 procent wszystkich obsługiwanych ładunków, podczas gdy w 2011 kontenery przewożone koleją stanowiły 37 proc., w 2010 - 15 proc. a w 2007 jedyne 5 proc. całości kontenerów obsługiwanych na BCT. Terminal realizuje tym samym projekty rozwoju, które umożliwią wprowadzenie w życie założeń Białej Księgi UE, mówiącej o tym, że do 2030 r. 35 proc. drogowego transportu towarów należy przenieść na alternatywne środki transportu takie jak statki i kolej.
(źr. BCT Gdynia)
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.