Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowe wyposażenie w BCT Gdynia

Bałtycki Terminal Kontenerowy stale rozwija swój potencjał, realizując kolejne inwestycje w infrastrukturę i sprzęt przeładunkowy. Pod koniec października zostały oddane do użytku dwa reachstackery marki Kalmar – nowoczesne wozy wysięgnikowe, kupione w ramach największego w historii spółki programu inwestycyjnego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

 

W celu dalszego rozwoju swoich intermodalnych możliwości, zarząd spółki wciąż rozwija infrastrukturę w BCT. W ostatnich dniach października zrealizowana została pierwsza z inwestycji w ramach programu  wartego ponad 153 mln zł współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Działanie 7.4 „Rozwój transportu intermodalnego”. Dwa nowe reachstackery, czyli wozy wysięgnikowe, marki KALMAR zostały dostarczone przez firmę Cargotec Polska i oddane do eksploatacji w ostatnich dniach października.

 

- Wozy wysięgnikowe będą używane m.in. w związku z planowaną przebudową terminalu kolejowego, podczas której posłużą za główne urządzenia do rozładunku i załadunku wagonów z kontenerami na placu przed bramą kolejową do BCT. Mimo że nominalny udźwig nowych reachstackerów wynosi tyle samo, co dotychczas wykorzystywanego sprzętu czyli 45 ton, to charakterystyka nowych wozów pozwala im podnieść te 45 ton przy bardziej wysuniętym wysięgniku. Maksymalna prędkość podnoszenia wynosi 0,42 m/s – wyjaśnia Kazimierz Giczkowski Dyrektor Techniczny BCT.

 

W ramach tego samego programu inwestycyjnego BCT zakupi również nowe suwnice nabrzeżowe, placowe i kolejowe, zmodernizuje place i drogi na terenie terminala, pojawi się również więcej stanowisk dla kontenerów chłodniczych. Utworzony zostanie także system pozycjonowania kontenerów DGPS oraz automatyzacji bram. Kolejne przetargi w ramach programu zostaną ogłoszone w najbliższych miesiącach. Przetargi na dostawę suwnic kolejowych odbędą się jeszcze w 2012 r., a związane z projektami informatycznymi i infrastrukturalnymi w pierwszym kwartale 2013. Całość programu inwestycyjnego zakończy się do czerwca 2015 r.

(źr. BCT Gdynia SA)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.