Dodaj ogłoszenie o pracy


Klienci Siódemki o obsłudze kurierskiej

Kurierzy Siódemki zostali poproszeni o wzięcie udziału w badaniu dotyczącym obsługi klienta. Zadano im kilka pytań odnoszących się do codziennej pracy, zwłaszcza w kontekście budowania bezpośrednich relacji z odbiorcami i nadawcami. Wyniki ankiety pokazują najczęstsze praktyki w tym zakresie.

 

W drugiej części badań na temat postrzegania zawodu kuriera, Siódemka S.A. prezentuje wyniki ankiety, której celem było poznanie opinii na temat idealnych relacji z klientem. Z badań wynika, że w kontaktach z odbiorcą kurierzy chcą być doceniani przede wszystkim za profesjonalną obsługę. Okazuje się też, że najchętniej pukają do drzwi tych klientów, którzy są nastawieni na konkretne i szybkie załatwienie sprawy.

 

Kurierzy Siódemki zostali poproszeni o wzięcie udziału w badaniu dotyczącym obsługi klienta. Zadano im kilka pytań odnoszących się do codziennej pracy, zwłaszcza w kontekście budowania bezpośrednich relacji z odbiorcami i nadawcami. Wyniki ankiety pokazują najczęstsze praktyki w tym zakresie. Kurierzy Siódemki każdego dnia dostarczają dziesiątki przesyłek, dbając o zadowolenie zarówno klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. 45 proc. kurierów, którzy brali udział w ankiecie, odwiedza dziennie około 50-60 adresatów. Aż 38 proc. obsługuje w tym czasie jeszcze większą liczbę odbiorców. Jak zauważa Marcin Kruszyński PR Manager Siódemki, statystyki te zależą od wielu czynników. Wśród nich wymienia m.in.: dobrą organizację pracy, doświadczenie w zawodzie oraz specyfikę danego rejonu.

Nie zawsze jednak próba dostarczenia przesyłki kończy się powodzeniem. W takiej sytuacji kurierzy najczęściej usiłują skontaktować się z klientem, aby ustalić inny termin doręczenia (56 proc.). W prawie co czwartym przypadku klient zastaje pozostawione awizo. Na dostarczenie paczki pod inny adres decyduje się 22 proc. kurierów.

 

-  W przypadku, gdy kurier nie zastanie adresata w domu, zobowiązany jest zostawić awizo z informacją dotyczącą miejsca i daty możliwego odbioru przesyłki. Często jednak decyduje się na to rozwiązanie dopiero w ostateczności, kontaktując się wcześniej z klientem i oferując mu bardziej elastyczne warunki dostarczenia. – zastrzega Marcin Kruszyński.

 

Skutki nieudanej próby doręczenia są kłopotliwe zarówno dla odbiorcy, oczekującego na przesyłkę, jak i dla kuriera. Nic więc dziwnego, że aż dla 69 proc. ankietowanych, idealny klient to taki, który jest dostępny pod wskazanym przez nadawcę adresem.

Okazuje się też, że kurierzy w relacji z klientem najbardziej cenią sobie podejście nastawione na konkretne i szybkie załatwienie sprawy (56 proc.). 36 proc. badanych chciałoby doświadczyć większego zrozumienia ze strony odbiorców, 32 proc. badanych liczy na życzliwość, tyle samo na elastyczność.

 

Jednocześnie 2/3 ankietowanych przyznaje, że najbardziej chciałoby być docenianych za profesjonalną obsługę, 39 proc. za terminowość dostaw, a 38 proc. za dobrą komunikację. 16 proc. zaproszonych do badania kurierów za największy swój wyróżnik uznaje gotowość do realizacji niestandardowych zleceń

 - W warunkach silnej konkurencji rynkowej profesjonalna obsługa klienta staje się jednym z najważniejszych czynników decydujących o satysfakcji z usług. Być może w niedalekiej przyszłości to elastyczność i umiejętność dopasowywania się do potrzeb klientów, będzie w największym stopniu decydowała o sukcesie na rynku KEP. – mówi Marcin Kruszyński. Warto jednak pamiętać, że skuteczne i szybkie doręczenie paczki jest w interesie nie tylko klienta, ale także kuriera. I że pomimo trudności jakie napotyka, kurier stara się to zrobić jak najlepiej. Kurier i klient są w istocie po tej samej stronie i mają zbieżne interesy. Dlatego warto, aby ze wzajemnym zrozumieniem i życzliwie wychodzili sobie naprzeciw.

 

(źr. Siódemka SA)

 

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.