Dodaj ogłoszenie o pracy


Pracownicy DB Schenker Logistics zrealizowali 24 projekty w ramach wolontariatu pracowniczego

Jak zachęcić innych do troski o środowisko naturalne i działań CSR? Najlepiej przez własny przykład! W ciągu ostatnich 3 miesięcy pracownicy DB Schenker Logistics już po raz czwarty wzięli udział w programie wolontariatu pracowniczego Zielony Czas pomagania i zrealizowali 24 projekty ekologiczne w 18 lokalizacjach wokół oddziałów i magazynów logistycznych Schenker Sp. z o.o. w całej Polsce. Podczas Zielonego Czasu Pomagania pracownicy oraz partnerzy biznesowi DB Schenker Logistics realizowali eko-projekty na rzecz lokalnych społeczności.

 

Bezpośrednio w projekty Zielonego Czasu Pomagania w 2012 roku zaangażowało się blisko 350 pracowników-wolontariuszy, którzy w sumie poświęcili prawie 1 900 godzin na działania wolontariackie. Dodatkowo pomagało prawie 170 pracowników DB Schenker Logistics, którzy organizowali zbiórki, uczestniczyli w spotkaniach bądź w inny sposób wspierali grupy robocze. Do projektów przyłączali się również klienci i współpracujący z firmą przewoźnicy i kurierzy – łącznie około 130 osób.

 

Pracownicy – wolontariusze m.in. sadzili drzewa i krzewy, sprzątali lasy, parki i brzegi rzek, organizowali warsztaty ekologiczne dla dzieci i młodzieży, podczas których zachęcali do segregowania śmieci i oddawania ich do recyklingu. Pomysły na projekty ekologiczne były bardzo różnorodne, np. w Bydgoszczy odbył się dzielnicowy festyn ekologiczny, w Olsztynie zorganizowano wyprawę dla dzieci do ogrodu botanicznego Arboretum, w Zielonej Górze posprzątano zabytkowy Park Zatonie, a w Krakowie oczyszczono dolinę rzeki Prądnik.

Wolontariusze ze swoimi działaniami dotarli do ponad 2,5 tys. odbiorców. Łącznie zebrano ponad 28 tys. litrów śmieci, 10 kg plastikowych nakrętek oraz blisko 1000 baterii. Zasadzono ponad 2 tys. drzew i krzewów oraz przeprowadzono warsztaty lub festyny ekologiczne dla 1360 uczestników.

 

- DB Schenker Logistics już blisko 20 lat realizuje strategię odpowiedzialnego biznesu, a czwarty rok z rzędu wpisuje się w nią Zielony Czas Pomagania. Cieszy nas, że z roku na rok coraz chętniej angażujemy się w ochronę środowiska naturalnego – mówi Beata Konecka, marketing manager Schenker Sp. z o.o. - Jest to dla nas ważny sygnał, że pracownicy firmy są proaktywni, zależy im na działaniach ekologicznych i chcą angażować się w życie lokalnych społeczności. Warto podkreślić, że formuła programu wolontariatu DB Schenker Logistics zakłada, że lokalne zespoły same decydują w jaki sposób i komu chcą pomagać – dodaje Beata Konecka.

 

Program wolontariatu pracowniczego „Zielony Czas Pomagania” jest jednym ze sposobów zaangażowania DB Schenker Logistics w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego oraz budowę relacji z lokalnymi społecznościami. Odbywa się on na zasadzie konkursu – pracownicy zgłaszają swoje pomysły na ekologiczne projekty, a kapituła wybiera najciekawsze do realizacji.

(źr. Schenker Sp. z o.o)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.