Dodaj ogłoszenie o pracy


Balticon osiagnął prawie 30 mln przychodów po I półroczu

Balticon SA operator w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego w rejonie Bałtyku  osiągnął w pierwszym półroczu 2012 roku przychody w wysokości 29,42 mln zł, czyli o 51proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. EBITDA w I półroczu 2012 wyniosła 2,20 mln zł, co oznacza wzrost o 221proc. wobec analogicznego okresu 2011. Nakłady inwestycyjne spółki w I półroczu 2012 sięgnęły ponad 950 tys. zł i dotyczyły głównie prac związanych z rozbudową depot w Gdańsku oraz budowy pierwszego w Polsce dużego serwisu kontenerów chłodniczych.

 

Zysk z działalności operacyjnej Balticonu w I półroczu 2012 osiągnął wartość 927 tys. zł, a zysk netto wyniósł 354 tys. zł wobec straty 78 tys. w tym samym okresie 2011 roku.

- Pierwsze półrocze 2012 roku było okresem intensywnego wdrażania kolejnych etapów planu inwestycyjnego, na którego realizację pozyskaliśmy środki z emisji akcji. Przedsięwzięcia te wpłynęły na uzyskanie przez spółkę znakomitych wyników finansowych. Naszym największym osiągnięciem było podpisanie w maju umowy na dzierżawę placu w sąsiedztwie terminalu DCT. Na terenie nieruchomości zakończyliśmy już wstępne prace związane z budową pierwszego w Polsce dużego serwisu kontenerów chłodniczych. Co niezwykle istotne, współpracą na polu serwisowania specjalistycznych platform chłodniczych w naszym warsztacie są zainteresowani kluczowi światowi armatorzy, w tym MAERSK. Prowadzimy działania mające na celu rozszerzenie naszej obecnej współpracy. W obliczu niezwykle wysokiej dynamiki przeładunków w polskich portach i dużych szans pojawiających się przed rodzimym rynkiem, widzimy dobre perspektywy dla dalszego rozwoju spółki i poszerzania jej skali działalności – mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA.

 

Polski rynek przewozów kontenerowych rozwija się niezwykle dynamicznie. Rok 2011 był kolejnym z rzędu rokiem, w którym dynamika przeładunków kontenerów w największych polskich terminalach kształtowała się na poziomie 35-40 proc. Porty w Gdańsku i Gdyni odnotowały jedne z największych wzrostów w całym basenie Morza Bałtyckiego. Kolejne lata mają być równie dobre, zwłaszcza dla Deepwater Container Terminal w Gdańsku. Według prognoz, przeładunki w DCT na koniec 2012 roku mają osiągnąć poziom 900 tys. TEU, o 250 tys. więcej rok do roku. Jako firma z zaplecza ruchu kontenerowego, Balticon SA planuje wykorzystać rosnący potencjał DCT w ciągu najbliższych kilkunastu lat. Na placu o powierzchni 5 ha, oddalonego od DCT jedynie o 3,5 km, spółka zamierza rozbudować swój gdański depot oraz stworzyć pierwszy w Polsce duży serwis remontowy kontenerów chłodniczych, który będzie mógł przejąć istotny wolumen napraw z ośrodków w Bremerhaven, Hamburgu i Goeteborgu. Zarząd spółki  szacuje, że po uruchomieniu wszystkich planowanych usług samego serwisu przychody spółki mogą wzrosnąć o około 21 mln zł rocznie w terminie nie dłuższym niż 3 lata.

 

Balticon specjalizuje się w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego. Spółka posiada depot na zapleczu wszystkich morskich terminali kontenerowych w Polsce, natomiast usługi transportowe i handlowe świadczy na terenie Polski i Unii Europejskiej. Około 45 proc. przychodów spółki pochodzi z usług związanych z przemieszczaniem kontenerów drogą lądową i kolejową.
(źr. Balticon SA)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.