Balticon SA operator w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego w rejonie Bałtyku osiągnął w pierwszym półroczu 2012 roku przychody w wysokości 29,42 mln zł, czyli o 51proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. EBITDA w I półroczu 2012 wyniosła 2,20 mln zł, co oznacza wzrost o 221proc. wobec analogicznego okresu 2011. Nakłady inwestycyjne spółki w I półroczu 2012 sięgnęły ponad 950 tys. zł i dotyczyły głównie prac związanych z rozbudową depot w Gdańsku oraz budowy pierwszego w Polsce dużego serwisu kontenerów chłodniczych.
Zysk z działalności operacyjnej Balticonu w I półroczu 2012 osiągnął wartość 927 tys. zł, a zysk netto wyniósł 354 tys. zł wobec straty 78 tys. w tym samym okresie 2011 roku.
- Pierwsze półrocze 2012 roku było okresem intensywnego wdrażania kolejnych etapów planu inwestycyjnego, na którego realizację pozyskaliśmy środki z emisji akcji. Przedsięwzięcia te wpłynęły na uzyskanie przez spółkę znakomitych wyników finansowych. Naszym największym osiągnięciem było podpisanie w maju umowy na dzierżawę placu w sąsiedztwie terminalu DCT. Na terenie nieruchomości zakończyliśmy już wstępne prace związane z budową pierwszego w Polsce dużego serwisu kontenerów chłodniczych. Co niezwykle istotne, współpracą na polu serwisowania specjalistycznych platform chłodniczych w naszym warsztacie są zainteresowani kluczowi światowi armatorzy, w tym MAERSK. Prowadzimy działania mające na celu rozszerzenie naszej obecnej współpracy. W obliczu niezwykle wysokiej dynamiki przeładunków w polskich portach i dużych szans pojawiających się przed rodzimym rynkiem, widzimy dobre perspektywy dla dalszego rozwoju spółki i poszerzania jej skali działalności – mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA.
Polski rynek przewozów kontenerowych rozwija się niezwykle dynamicznie. Rok 2011 był kolejnym z rzędu rokiem, w którym dynamika przeładunków kontenerów w największych polskich terminalach kształtowała się na poziomie 35-40 proc. Porty w Gdańsku i Gdyni odnotowały jedne z największych wzrostów w całym basenie Morza Bałtyckiego. Kolejne lata mają być równie dobre, zwłaszcza dla Deepwater Container Terminal w Gdańsku. Według prognoz, przeładunki w DCT na koniec 2012 roku mają osiągnąć poziom 900 tys. TEU, o 250 tys. więcej rok do roku. Jako firma z zaplecza ruchu kontenerowego, Balticon SA planuje wykorzystać rosnący potencjał DCT w ciągu najbliższych kilkunastu lat. Na placu o powierzchni 5 ha, oddalonego od DCT jedynie o 3,5 km, spółka zamierza rozbudować swój gdański depot oraz stworzyć pierwszy w Polsce duży serwis remontowy kontenerów chłodniczych, który będzie mógł przejąć istotny wolumen napraw z ośrodków w Bremerhaven, Hamburgu i Goeteborgu. Zarząd spółki szacuje, że po uruchomieniu wszystkich planowanych usług samego serwisu przychody spółki mogą wzrosnąć o około 21 mln zł rocznie w terminie nie dłuższym niż 3 lata.
Balticon specjalizuje się w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego. Spółka posiada depot na zapleczu wszystkich morskich terminali kontenerowych w Polsce, natomiast usługi transportowe i handlowe świadczy na terenie Polski i Unii Europejskiej. Około 45 proc. przychodów spółki pochodzi z usług związanych z przemieszczaniem kontenerów drogą lądową i kolejową.
(źr. Balticon SA)