Dodaj ogłoszenie o pracy


FM Logistic rozwija dystrybucję Kärcher France

Firma FM Logistic stale wspiera światowy koncern w rozwoju sieci dystrybucji i sprzedaży Kärcher France. Misje logistyczne wykonywane przez FM Logistic generują aż 45 proc. sprzedaży Kärcher. Ta wartość stale wzrasta, a w 2011 roku wraz z detaliczną sprzedażą produktów z linii Home&Garden osiągnęła wartość 168 milionów euro.


Zanim firma Kärcher France wybrała partnera logistycznego przedstawiła kilku starannie wybranym dostawcom usług szczegóły dotyczące wymogów z zakresu logistyki. Elastyczność, szeroka gama umiejętności i kompetencji przyczyniających się do realizacji strategii rozwoju firmy to główne zalety oferty FM Logistic, które w rezultacie zaowocowały nawiązaniem współpracy operatora ze światowym liderem wysokociśnieniowych urządzeń czyszczących. W tej chwili FM Logistic odpowiada za usługi magazynowania oraz dostawy do 12 tys. punktów sprzedaży detalicznej w kontynentalnej części Francji, zagranicznych oddziałów oraz agencji, także na terenie Afryki francuskojęzycznej.

 

- Praca z tym klientem to ogromne wyzwanie dla nas. Firma nie tylko rozprowadza swoje towary do ogromnej liczby klientów, ale przede wszystkim wymaga od nas odpowiedniego ich przygotowania. Towary z logo Kärcher France przechodzą złożone procesy by spełniać wymogi etykietowania, przygotowania zamówień oraz pakowania. Zadanie dodatkowo komplikuje duża ilość rodzajów produktów, monitorowanych na podstawie numerów seryjnych (w przypadku linii produktów specjalistycznych) – mówi Thierry REBOURG, kierownik oddziału FM w Fontenay-Trésigny. - W działaniach handlowych dla tego klienta stykamy się także z dużą sezonowością. Między lutym a majem zanotowano podwójny wzrost zamówień na każdy miesiąc – dodaje.

 

Myjki i wieże ciśnieniowe do mycia samochodów, myjki zasilane akumulatorem, zestawy omiatające i urządzenia do mycia szyb dla prywatnych użytkowników, wraz z bogatą gamą preparatów czyszczących, akcesoriów oraz części zamiennych to tylko kilka rodzajów produktów, jakimi zajmuje się FM Logistic. Aktualnie w Fontenay-Trésigny jest dostępny pełen katalog ok. 3000 produktów z logo Kärcher. Początkowo, na działalność Kärcher przeznaczono 8.500m² z 75.000m² powierzchni Fontenay-Trésigny. W tej chwili powierzchnia przeznaczona dla firmy Kärcher France wynosi 12.000m². Na stałe w ramach kontraktu pracuje flota 6.000 samochodów dostawczych dostarczających oraz przyjmujących towary Kärcher. Oddział Fontenay-Trésigny składuje średnio 10.500 palet rozdzielonych między obszar składowania produktów o wysokim obrocie lub wykorzystywanych w systemie przepływu bez składowania, oraz w dziale “oczekiwania” w przypadku pozostałych produktów. Na miejscu przetwarzanych jest w sumie nie mniej niż 170.000 palet przychodzących i wychodzących.

Oprócz opisanych usług magazynowania FM współpracuje także z Kärcher France w zakresie sprzedaży, zarządzając 40 proc. przepływem towarów z Niemiec, a także Rumunii i Litwy. - Osiągnięty przez nas wynik sprzedażowy w 2011 roku jest o 15 proc. wyższy w stosunku do roku ubiegłego. Optymistycznie zakładamy, że  to tempo wzrostu powinniśmy utrzymać w nadchodzącym roku – mówi Prezes zarządu firmy Kärcher France, François Malmanche.

To jednak nie koniec. Strony ciągle poszukują nowych sposobów na zwiększenie efektywności działań. W tej chwili trwa ekspertyza mająca udzielić odpowiedzi na pytanie czy możliwa jest realizacja usług z zakresu logistyki w ramach Serwisu Posprzedażowego Kärcher France.

(źr. FM Logistic)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.