Dodaj ogłoszenie o pracy


OPEK otwiera nowy hub przeładunkowy w Łodzi

1 sierpnia 2012 r. firma OPEK oficjalnie ogłosiła zakończenie budowy nowego hub-u przeładunkowego, który powstał na terenach parku biznesowego w Łodzi. Nowy obiekt o łącznej powierzchni 7 600 m2  jest tym samym drugim co do wielkości centrum logistycznym OPEK, po obiekcie w Łomiankach. Realizacja tej inwestycji zwiększy moce operacyjne firmy, a tym samym wpłynie na dalszy rozwój jej działalności.

 

Oddanie do użytku magazynu przeładunkowego związane jest ściśle z realizacją strategii OPEK zakładającej dalszy rozwój firmy, po przejęciu jej przez FedEx Express. Nowy obiekt ma 50 doków przeładunkowych do obsługi samochodów ciężarowych oraz 83 miejsca parkingowe dla samochodów osobowych i transportowych. Wybór lokalizacji przez  podyktowany był centralnym położeniem Łodzi na mapie Polski, a tereny biznes parku zostały wybrane ze względu na doskonałą komunikację z siecią najważniejszych dróg w kraju.

 

- Dzięki zakończonej budowie centrum przeładunkowego w Łodzi nie tylko zwiększymy nasze bieżące możliwości operacyjne, ale również stworzymy podstawy do rozszerzenia zakresu i rodzaju świadczonych usług w związku z naszym nowym właścicielem, firmą FedEx – powiedział Rafał Duma, dyrektor zarządzający OPEK. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że inwestycję udało się zakończyć w zakładanym terminie. Zgodnie z naszymi założeniami, nowy hub zacznie w pełni funkcjonować od początku sierpnia  – dodał.

 

OPEK od czerwca br. jest oficjalną częścią firmy FedEx. Wejście do sieci FedEx Express rozszerzy portfel usług obu firm i zapewni klientom bardziej kompleksową obsługę przesyłek krajowych i międzynarodowych. Dzięki tej transakcji, FedEx Express uzyskał dostęp do ogólnopolskiej sieci krajowej przesyłek OPEK, które w 2011 roku osiągnęły poziom 12,5 mln. W zamian klienci OPEK uzyskali bezpośredni dostęp do globalnej sieci FedEx.

(źr. OPEK)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.