Dodaj ogłoszenie o pracy


UPS podsumowuje wyniki za I półrocze - gospodarcza niepewność obniża oczekiwania

Firma UPS poinformowała, że jej zysk operacyjny na rynku krajowym w USA wzrósł o 12 proc. (o 122 mln USD) w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. - Rosnąca niepewność w Stanach Zjednoczonych, osłabienie eksportu z Azji oraz europejski kryzys zadłużenia mają negatywny wpływ na prognozy ekspansji gospodarczej – mówi Scott Davis, prezes i dyrektor generalny UPS.


       
UPS został oficjalnym partnerem Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich 2012 w Londynie w zakresie logistyki i dostaw ekspresowych. Igrzyska Olimpijskie stanowią dla firmy znakomitą okazję do pokazania swoich kompetencji na arenie międzynarodowej – firma obsługiwać będzie ponad 30 milionów przesyłek związanych z Igrzyskami.

W drugim kwartale 2012 roku firma UPS kilkakrotnie informowała o ofercie przejęcia TNT Express. Plany sfinansowania zakupu tej firmy zostały ogłoszone w maju, a formalne memorandum ofertowe zgłoszone zostało w czerwcu tego roku. Na początku bieżącego miesiąca firma ogłosiła, że rozpoczyna Fazę II oceny przejęcia, ponieważ istnieją kwestie, których przeanalizowanie zajmie Komisji Europejskiej więcej czasu.  Przewiduje się, że transakcja zostanie zawarta w czwartym kwartale tego roku. Komplementarne zalety obu firm pozwolą na stworzenie zorientowanej na klientów platformy, która zaoferuje im dostęp do całego świata na niespotykaną do tej pory skalę. Na koniec kwartału firma UPS posiadała 7,3 mld USD w gotówce i zbywalnych papierach wartościowych, przygotowując się do finalizacji przejęcia TNT Express. Przychody na rynku krajowym w USA wzrosły o 4,1 proc. w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku, w wyniku 3,5-procentowego wzrostu liczby przesyłek. Zysk operacyjny zwiększył się o ponad 12 proc. w stosunku do skorygowanych wyników z 2011 roku. Marża operacyjna wzrosła o 100 punktów bazowych do 14,1proc. w efekcie wzrostu liczby przesyłek, poprawy wydajności, wyższych stawek bazowych i korzyści płynących z harmonogramu dopłaty paliwowej.  Według sprawozdań zysk operacyjny wzrósł o 14 proc., a marża operacyjna  o 120 punktów bazowych w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku.

 

Odnotowano wzrost liczby przesyłek wszystkich typów: liczba przesyłek lądowych wzrosła o 3 proc., liczba przesyłek typu UPS Next Day Air® wzrosła o 5 proc., a liczba odroczonych przesyłek lotniczych (deferred air) – o 8,6 proc.. Większość wzrostów spowodowana była aktywnością dużych klientów internetowych wysyłających przesyłki o niskiej wadze do gospodarstw domowych.  Średni przychód na jedną przesyłkę wzrósł o 0,6 proc., w wyniku tego, że wzrost stawek bazowych zrównoważony został przez zmiany asortymentu produktów i przekroju klientów.  Przychody w segmencie przesyłek międzynarodowych wyniosły 3 mld USD, ponieważ segment ten pozostaje pod presją słabszej sytuacji na rynkach globalnych i zmniejszenia eksportu z Azji. Negatywny wpływ na przychody miały także wahania walutowe.  

W tym pełnym wyzwań środowisku zysk operacyjny wyniósł 454 mln USD. Marża operacyjna wynosząca 15,1 proc. pozostaje najlepszym wynikiem w branży. 

 

Liczba przesyłek eksportowych wzrosła o 0,8 proc. w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku. Wzrost liczby przesyłek w Europie zrównoważony został głównie przez dwucyfrowy spadek eksportu z Azji do USA i Europy. Liczba przesyłek poza rynkiem krajowym w USA spadła o 3,2 proc., co odzwierciedla słabszą sytuację ekonomiczną i kontynuację inicjatyw zmierzających do poprawy rentowności.  Średni przychód na przesyłkę spadł o 2,4 proc.

Wszystkie jednostki biznesowe firmy przyczyniły się do osiągnięcia wysokiego zysku operacyjnego wynoszącego 202 mln USD w segmencie łańcucha dostaw i spedycji. Odnotowano także rekordowo wysoką marżę operacyjną: 8,9 proc. 

 

Przychody ogółem spadły o 1,6 proc. do 2,28 mld USD, w związku ze słabnącym popytem na międzynarodowy fracht lotniczy i niższymi cenami.  W segmencie spedycji utrzymuje się presja cenowa, szczególnie ze strony państw azjatyckich, co wynika z utrzymującej się nadwyżki zdolności przewozowych. Dzięki skutecznym działaniom w zakresie zarządzania przychodami i kontroli kosztów zanotowano wysoki zysk operacyjny.

 

W dystrybucji nastąpił wzrost przychodów dzięki klientom z branży medycznej oraz klientom internetowym. Kontynuacja inwestycji w technologię i infrastrukturę wspierającą inicjatywę firmy skierowaną do branży medycznej w nieznacznym stopniu odbiła się na zysku operacyjnym. W części UPS Freight przychody utrzymały się na tym samym poziomie, co wynika z tego, że niższy tonaż zrównoważony został przez wyższą rentowność. Jednostka biznesowa odnotowała wzrost zysku operacyjnego i zwiększenie marży.


- W miarę zbliżania się drugiej połowy roku rosną obawy klientów związane z większą niepewnością na rynkach. Ponadto obniżyły się oczekiwania dotyczące wzrostu gospodarczego – mówi Kuehn Kurt Kuehn, dyrektor finansowy UPS.

(źr. UPS)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.