Dodaj ogłoszenie o pracy


TNT wprowadzi do floty długie naczepy

W Wielkiej Brytanii pojawią się pojazdy TNT o długości 15,65 m – o dwa metry dłuższe niż obecnie wykorzystywane standardowe naczepy. TNT będzie pierwszą firmą kurierską, która przetestuje – w warunkach codziennych operacji transportowych – naczepy dłuższe od standardowych. Celem wprowadzenia dłuższych pojazdów jest uzyskanie o 15 proc. większej ładowności, znacząco podnoszącej efektywność i wydajność operacji transportowych.

 

Naczepy obsłużą połączenie TNT pomiędzy głównym centrum przeładunkowym TNT w Wielkiej Brytanii - w Kingsbury (hrabstwo Staffordshire) a magazynem w Llantrisant (Walia). Testy są elementem 10-letniego rządowego programu, prowadzonego we współpracy z sektorem transportu i logistyki.
 
- W dobie wysokich cen paliwa te innowacyjne i nowoczesne naczepy zapewniają wyjątkową ładowność i efektywne wykorzystanie przestrzeni, pozwalając obniżyć koszty – powiedział Simon Harper, dyrektor operacyjny TNT Express Services UK & Ireland – Większa powierzchnia załadunkowa każdego pojazdu pozwoli przewieźć jednorazowo więcej przesyłek i zaoszczędzić nie tylko na poborze paliwa, ale i ograniczyć emisję CO2.


 
Nowe naczepy charakteryzuje szereg innych funkcjonalności, które ograniczają zużycie opon i konsumpcję paliwa. Jedną z nich jest opcja podniesienia centralnej osi, która zachodzi jedynie wówczas, gdy obciążenie którejś z pozostałych dwóch osi przekracza 90 proc. z dozwolonych 9 ton.

(źr. TNT)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.