Dodaj ogłoszenie o pracy


Wizz Air zmienia zasady obsługi bagażu podręcznego

Linie lotnicze Wizz Air,  zapowiedziały wprowadzenie na próbę nowej procedury obsługi bagażu podręcznego od 1 sierpnia 2012, aby zmniejszyć opóźnienia i zwiększyć wygodę klientów podczas wsiadania na pokład. Próba, obejmie wszystkie loty z Londynu Luton do Katowic (i z powrotem) jest odpowiedzią na często zgłaszany przez pasażerów brak miejsca na pokładzie samolotów, co ogranicza wygodę i komfort wylotu, gdy na pokład wniesione zostaje za dużo bagażu podręcznego. Począwszy od 9 lipca pasażerowie rezerwujący miejsca na lotach objętych próbą od początku sierpnia mogą wnieść bezpłatnie mały bagaż podręczny lub zapłacić online 10 euro za wniesienie dużego bagażu podręcznego.

 

Nadmiarowy bagaż, którego nie można przewieźć bezpiecznie w kabinie jest rutynowo przenoszony przez załogę, co często powoduje opóźnienia. Aby ograniczyć niewygodę pasażerów, szczególnie osób starszych lub podróżujących z małymi dziećmi, klientów zachęca się do podróżowania z mniejszym bagażem podręcznym.

 

Osoby, które zdecydują się zapłacić za duży bagaż podręczny skorzystają z wcześniejszego wejścia na pokład (zaraz po pasażerach Wizz Xpress) aby zapewnić miejsce dla wszystkich dużych bagaży podręcznych w schowku nad głową. Opcjonalna odprawa bagażu pozostanie dostępna dla wszystkich pasażerów. Celem nowej opłaty za duży bagaż podręczny jest zachęcenie pasażerów do podróżowania z jednym, małym bagażem podręcznym. Towary zakupione na lotnisku (stanowiące ważne źródło dochodu 78 lotnisk współpracujących z Wizz Air) będą w dalszym ciągu dopuszczane na pokład.

 

Powinno to ograniczyć kłopoty i opóźnienia, przyczyniając się do poprawy ogólnej jakości podróży. Jeżeli próba przebiegnie pomyślnie, nowe zasady dotyczące bagażu podręcznego zostaną wprowadzone w całej sieci Wizz Air.

(źr. Wizz Air)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.